۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۴

امام جمعه اصفهان:

اهانت به پیامبر اکرم (ص) ناشی از ترس دنیای غرب از گسترش اسلام است

اهانت به پیامبر اکرم (ص) ناشی از ترس دنیای غرب از گسترش اسلام است

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: دلیل اصلی توهین غربی‌ها به پیامبر اکرم (ص)، گسترش اسلام در جهان و ترس آنها از فراگیر شدن این دین الهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با با بیان اینکه علت توهین غربی‌ها به پیامبر مکرم اسلام (ص) پیشرفت و گسترش اسلام در جهان است، اظهار داشت: دشمنان اسلام هنگامی که می‌بینند اسلام هر روز بیش از گذشته در جهان مورد اقبال قرار می‌گیرد و انسان‌های مختلفی از سرتاسر دنیا به این دین الهی روی می‌آورند، دشمنی خودشان را ابراز می‌کنند.

وی افزود: این خوی پلید در باطن دشمنان اسلام وجود دارد و خداوند در قرآن کریم در این ارتباط می‌فرماید که «این‌ها با شما دشمن هستند و آنچه در سینه دارند بیشتر است از آنچه که در ذهن دارند و گاهی از آن سخن می‌گویند، بنابراین دشمنی آنان واضح است».

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اینکه گاهی افرادی همانند رئیس‌جمهور فرانسه، با پررویی به مقدسات اسلامی توهین می‌کنند به دلیل پیشرفت اسلام است؛ در حال حاضر مسلمانان مختلفی در فرانسه وجود دارند و تلاش می‌کنند تا دستورات اسلام را اجرا کنند همچون دخترانی که محجبه هستند و مایل هستند با حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در واقعه اخیر، معلم تاریخی در یکی از مدارس فرانسه به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده و جوان چینی که اسم او، عبدالله است، آن معلم را به قتل رسانده و خودش نیز کشته شده است البته دقیقاً مشخص نیست این جوان چینی به دلیل توهین به پیامبر اکرم (ص) آن معلم را کشته باشد.

غربی‌ها تنها ادعای آزادی بیان دارند

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: دخالت رئیس‌جمهور فرانسه در این مورد و تأیید توهین به شخص رسول خدا (ص) از یک‌سو و ربط دادن سخنان توهین‌آمیز معلم تاریخ به آزادی بیان از سوی دیگر کار صحیحی نیست؛ البته همه می‌دانیم که غربی‌ها فقط ادعای آزادی دارند اما اجازه نمی‌دهند مسلمانان آزاد باشند چراکه آزادی حقیقی، آزادی در اعتقاد، بیان و قلم است، آنان اجازه نمی‌دهند که مسلمانان با حجاب به دانشگاه بروند و یا اگر کسی درباره صهیونیست‌ها انتقادی بکند، زندانی می‌شود.

وی ابراز داشت: وزیر کشور فرانسه گفته است در ماه‌های آینده، چندین مسجد در فرانسه را تعطیل می‌کنند، بدون شک این اقدامات به دلیل ترس گسترش اسلام و افزایش گرایش افراد به این دین الهی است؛ می‌توان گفت که انقلابی که امام راحل فرمودند که انفجار نور است به کشورهای اروپایی در حال انتقال است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: کشورهای اسلامی در مقابل این توهین عکس‌العمل نشان داده‌اند و برخی اعلام کرده‌اند که دیگر اجناس فرانسوی را خریداری نمی‌کنند.

محکومیت عملی توهین به پیامبر اسلام با نخریدن اجناس فرانسوی

وی گفت: در کشور ما نیز رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه این کار را محکوم کردند و من نیز پیشنهاد می‌کنم که همه ما این محکومیت را به صورت عملی و با خریداری نکردن اجناس فرانسوی اعلام کنیم و ضربه‌ای به اقتصاد فرانسه وارد آوریم؛ همه مسلمانان بادی در مقابل توهین به باعظمت‌ترین موجود خدا یعنی پیامبر اعظم (ص)، عکس‌العمل و واکنش نشان دهند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان داشت: البته توهین به مقدسات اسلامی در شرایط کنونی دلایل دیگر نیز دارد که از جمله آن می‌توان به سنجش حساسیت مسلمانان نسبت به پیامبر اسلام (ص) و کاهش توجه دنیا به انتخابات آمریکا اشاره کرد.

کد خبر 5059293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • fasele57 IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      لبیک یا رسول الله