۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۲۹

با افزایش نگران کننده ابتلا به کرونا در قزوین؛

ابتلاء به کرونا در قزوین خانوادگی شده است

 ابتلاء به کرونا در قزوین خانوادگی شده است

قزوین - دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: ابتلاء به کرونا در قزوین خانوادگی شده است و اگر نتوانیم از برگزاری عروسی‌ها و مراسم ختم جلوگیری کنیم شاهد افزایش آمار خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر علی فخار سلیمانی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در حالی که حدو دو هفته پیش ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بودند امروز با یک رشد نگران کننده ۵۲۳ نفر در استان بستری هستند.

وی افزود: متأسفانه از ۱۹ شهریور شیب ابتلاء به بیماری رو به بالا و بسیار نگران کننده بوده و با این روند امیدواریم وارد کانال ۶۰۰ نفر بستری نشویم.

فخار اضافه کرد: شاید تخت کافی برای بیماران داشته باشیم اما ظرفیت اکسیژن‌رسانی به بیماران را نداریم.

وی تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون شهرستان قزوین و تاکستان تعداد مبتلایان بسیار زیادی را در خود دارند وبا توجه به شرایط شهرستان رزن و نزدیکی این شهرستان به برخی روستاهای آوج، نگران وضعیت آینده آوج نیز هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: ابتلاء به کرونا در قزوین خانوادگی شده است و اگر نتوانیم از برگزاری عروسی‌ها و مراسم ختم جلوگیری کنیم شاهد افزایش روزافزون آمار خواهیم بود.

مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرا نمی‌شود

وی با بیان اینکه متأسفانه مصوبات ستاد مقابله با کرونا اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: در شرایطی که مصوب شده بود چاپ اعلامیه در استان ممنوع است متأسفانه این اقدام همچنان ادامه دارد.

فخار تصریح کرد: درحالی‌که چندین بار تأکید شده که بانک‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند شاهد هستیم که چندین شعبه بانک بر اثر ابتلای کارمندان تعطیل شده است و این نشان می‌دهد متأسفانه به پروتکل‌ها بی توجه هستند.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون نیاز شدید به کپسول‌های اکسیژن داریم اما برای تأمین این کپسول‌ها متأسفانه با یک پروسه اداری ۱۰ روزه مواجه می‌شویم که باید رفع شود.

کد خبر 5061824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha