۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱

کارشناس هواشناسی:

افزایش تراکم ابر در آسمان استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود

افزایش تراکم ابر در آسمان استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ابر در آسمان استان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده ارتفاع موج و تلاطم دریا به طور نسبی افزایش می یابد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر روز پنجشنبه وزش جریانات جنوبی و جنوب شرقی بر ری خلیج فارس آغاز شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از پنجشنبه شب و طی روز جمعه در مناطق شمال غرب و غرب خلیج فارس و همچنین مناطق دور از سواحل شمالی استان بر سرعت وزش این جریانات افزوده شود و در پی آن ارتفاع موج و تلاطم دریا نیز در این نواحی به طور نسبی افزایش یابد.

مساعدی، منطقه اثر این سیستم را سواحل غربی و شمال غربی خلیج فارس و مناطق فرا ساحل شمالی استان عنوان کرد و افزود: شاهد افزایش نسبی و موقت ارتفاع موج در مناطق اثر و افزایش ارتفاع موج بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می‌رود از روز جمعه بر تراکم ابرها در آسمان استان افزوده شود.

وی گفت: توصیه می‌شود در روز جمعه در مناطق غرب و شمال غرب خلیج فارس و سواحل شمالی خلیج فارس ترددهای دریایی با احتیاط عمل بیشتری صورت گیرد و دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند.

کد خبر 5063528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha