۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹

استاندار خوزستان خبر داد:

اجرای ۵۲ پروژه در نقاط بحرانی اهواز برای مقابله با آبگرفتگی

اجرای ۵۲ پروژه در نقاط بحرانی اهواز برای مقابله با آبگرفتگی

اهواز- استاندار خوزستان با تأکید بر حل ریشه‌ای آب‌گرفتگی در استان، گفت: با انجام پروژه‌هایی در ۵۲ نقطه بحرانی شهر اهواز شرایط با ثبات‌تر و بهتری را در این زمینه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، بیان کرد: امروز دستگاه‌های اجرایی در راستای آمادگی‌های لازم برای بارش‌های احتمالی به نشست مدیریت بحران دعوت شدند؛ اگرچه پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های امسال یک مقدار دیرتر شروع می‌شود و عنوان شده که ماه‌های آذر و دی احتمالاً بارش‌ها کمتر از نرمال است اما بهمن بهتر از نرمال خواهد بود.

وی افزود: با این وجود ما نیز باید تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشیم و از قبل پروژه‌های کوتاه‌مدت را در اهواز و سایر شهرستان‌ها همچون بندر امام، ماهشهر، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر برای مقابله با این مسئله اجرا کردیم.

شریعتی در ادامه گفت: با اقداماتی که صورت گرفته است، آمادگی مقابله با این مسئله بیشتر شد و این جلسه برای اینکه دستگاه‌ها موظف و مکلف به انجام این اقدامات شوند، برگزار شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آنچه بر عهده دستگاه‌ها گذاشته می‌شود، انجام خواهند داد و آمادگی بیشتری ایجاد خواهد شد تا بارش رحمت الهی خوبی در استان داشته باشیم و دغدغه و نگرانی کمتری را برای مردم استان به ویژه در اهواز و کارون داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کارها و پروژه‌های در دست اقدام تا پایان آبان ماه امسال و با توجه به گزارش‌های دستگاه‌ها به اتمام می رسند؛ با وجود همه مشکلات مالی که دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و آبفا داشتند اما این را در اولویت کاری خود قرار داده و انجام دادند.

شریعتی اظهار کرد: امید می‌رود که مسئله خاصی در این راستا نداشته باشیم؛ البته تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار سریع ماشین آلات در مواقع بحران انجام شده است تا با مشکلی مواجه نشویم.

استاندار خوزستان افزود: اداره کل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری مرتب در حال پیگیری و رصد هستند و کارهایی بر عهده آنها گذاشته شد که پیگیری لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت: امید است شرایط استان نسبت به سال‌های گذشته شرایط پایدارتری برای مقابله با چنین بحران‌هایی باشد؛ اگرچه حل ریشه‌ای این مسئله پس از اجرای طرح کامل جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد که یک کار سنگین و بلندمدتی است که شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کنند؛ همچنین با انجام پروژه‌هایی در ۵۲ نقطه بحرانی شهر اهواز شرایط با ثبات‌تر و بهتری را در این زمینه خواهیم داشت.

کد خبر 5067381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha