۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد؛

برقراری ارتباط مجازی در تمامی حوزه‌های قضایی استان مرکزی

برقراری ارتباط مجازی در تمامی حوزه‌های قضایی استان مرکزی

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: برای کنترل بیماری کرونا باید ارتباطات ویدئو کنفرانسی در تمامی حوزه های قضایی استان برقرار شود تا تردد زندانیان به دادگاه ها و دادسراها کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی پیش از ظهر چهارشنبه در شورای آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان مرکزی با اشاره به نقش مهم و محوری فناوری اطلاعات در انجام مأموریت‌های دستگاه قضا اظهار کرد: مدیران و کارکنان این حوزه باید با اهداف والا و مخلصانه به صورت شبانه روزی در این حوزه فعالیت کنند چرا که بر مبنای آمار و داده‌هایی که سیستم‌ها و سامانه‌های تعریف شده در اختیار می‌گذارند، می‌توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی و در راستای تحقق قوه قضائیه هوشمند توجه به یک موضوع حائز اهمیت است و آن هم اولویت بندی در تخصیص منابع به آن دسته از فعالیت‌ها و اموری است که با انجام آنها خروجی مفید تر و وسیع‌تری برای مجموعه قضائی و تکریم ارباب رجوع حاصل می‌شود.

موسوی با اشاره به گسترش کرونا عنوان کرد: در راستای کنترل این بیماری باید هرچه سریع‌تر ارتباطات ویدئو کنفرانسی در تمامی حوزه‌های قضائی استان برقرار شود تا تردد زندانیان به دادگاه‌ها و دادسراها کاهش پیدا کند زیرا تحقق این مهم در حفظ سلامت مردم و کارکنان مؤثر است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ضمن تاکید بر ارتقا ارتباط مکانیزه و الکترونیکی با ادارات و نهادهای مرتبط با دادگستری گفت: در راستای انجام امورات مردم باید ارتباط با شبکه دولت، ضابطین و دیگر سازمان‌های وابسته به قوه به بهترین شکل ممکن در قسمت‌های مختلف برقرار شود.

وی ارائه آموزش‌های لازم و تخصصی به کاربران و همکاران دستگاه قضائی را در حوزه فناوری اطلاعات مهم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: مدیران معاونت آمار و فناوری اطلاعات به منظور افزایش بازدهی و کارایی این افراد باید از تمامی فرصت‌ها استفاده کنند چرا که در سیستم جدید، ارزشیابی قضات و کارکنان، بر مبنایی عملکرد آنان در سامانه مدیریت پرونده‌ها و اتوماسیون اداری است و از این طریق رتبه‌ی دادگستری استان در کشور مشخص می‌شود.

کد خبر 5074701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha