۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نقدینگی در حال ورود دوباره به بازار سهام است

نقدینگی در حال ورود دوباره به بازار سهام است

یک تحلیلگر بازار سرمایه با هشدار درباره نگاه کوتاه مدت داشتن به سودآوری در بازار سرمایه گفت: پول های خارج شده از بورس در حال ورود مجدد به بازار سهام هستند.

افشین دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت سهام با توجه به اصلاح نرخ گروه پالایشی، فلزی و خودرو طی ماههای گذشته و نقدینگی که در جامعه موجود است، شرایط مناسبی را برای تأمین مالی دولت از بازار سهام از طریق فروش سهام فراهم کرده است؛ گفت: در شرایطی که بازار صعودی است دولت حتی اگر سهام خود را بفروشد و نقدینگی از بازار خارج کند، در روند بازار مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: البته زمان و نحوه ورود منابع از سوی دولت در بورس بسیار مهم است؛ به نحوی که اگر حمایت منطقی از بازار صورت بگیرد و تصمیمات دولتمردان همه جانبه و همراه با حمایت تمامی بخش‌های مختلف دولت باشد، تأمین مالی طرح‌های دولت از جمله پرداخت یارانه نقدی، لطمه‌ای به بازار وارد نخواهد کرد.

به گفته دهقان، بازار پتانسیل رشد را دارد و خریداران حقیقی سهام، پول سنگینی را وارد بازار سهام می‌کنند که نشان می‌دهد نقدینگی در حال هدایت به سمت بازار سهام است.

وی اظهار داشت: پول‌هایی که در زمان ریزش از بازار خارج شده‌اند، مجدد در حال بازگشت به بورس هستند؛ پس باید انتظار داشت نقدینگی سنگینی وارد شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است بازار سرمایه چشم انداز رو به رشدی دارد به طوری که شاخص رشد بزرگی را در آینده شاهد خواهد بود؛ به نحوی که اصلاح اخیر در آن گم می‌شود.

دهقان گفت: با توجه به رکود بازار مسکن و حبابی بودن بازارهای طلا و ارز، نقدینگی تمایل دارد وارد بازار سرمایه شود که این اتفاق ارزنده‌ای است و پس از آن، حتی اگر دولت بخواهد باز هم منابع را از بازار خارج کند، بازار جای رشد دارد.

دهقان معتقد است قیمت‌های سهام هم اکنون ارزنده است و مردم اگر با بررسی اقدام به خرید سهام کنند در کوتاه مدت به سود می رسند؛ ولی در میان مدت مردم باید مراقب باشند که هر سهمی را نخرند.
 

کد خبر 5075121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید متوسل IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 0
      آقا تو رو جدتون دست از سر بورس بردارید همه ما 70درصد تو ضررم دوباره نیاین بازار رو بدتر از این کنید
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 0
      بابا به شرکت شاروم پیام برسانید چه خبرشد پولمان دار هضم میشه مگر تولید ندارند مدیران کجایند
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      4 1
      سلام بورس فقط صداقت مسئولان را میخواهد تا اعتماد برگردد.یادتان باشد بورس محلی جهت تجارت است نه محل برای بالا کشیدن پولهای مردم
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      4 0
      اماده غارت مجدد سرمایه ملت باشید .
    • ناصر IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 0
      مردم‌‌مگر نادان هستند که دیگر به دولت اطمینان کنند یعنی از یک سوراخ چند بار باید گزیده شوند ما پولامان سر به سر شود از بورس در میاریم و بورس و سودش پیشکش خودتان ما نخواستیم و نمیگذاریم دولت پولمان را باز ببرد .
    • سعید IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 0
      جایی که افسار سرمایه آدم دست دولت و حقوقیها باشد اشتباه محض است کدام‌آدم عاقلی میاد سرمایه اش را دست دولت بسپارد و حقوقیها بهره آن را ببرد سه ماه از سرمایه گذاریم در بورس گذشته است و فعلا ۴۰ میلیون از اصل پولم رفته اسم این سرمایه گذاری است یا جایی است برای خالی کردن جیبهای مردم‌ بورس بی بورس
    • علی قدسی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 0
      دروغ محض!بیشتر مردم ازبورس فرارکردن !یعنی حقه دژپسند ودروغ روحنی که گفت ازبورس حمایت میکنه،مردم را ازبورس گرزان کرده !دیگرنقدینگی نمانده که دوباره وارد بورس بشه !؟این تحلیلگر هم ازدولت بی تدبیر حمایت میکنه که بورس هیچ اسیبی از دخالت دولت دربورس نمی بینه !پس مردم دیگه فریب نمی خورند!
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      خدا حق مظلوم رو از ظالم بگیرهنصف سرمایه ام را بردهاندخدایا خودت حق ما رو بگیر
    • کیوان IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      خوش به حال حقوقیها که سرمایه ها دارد وارد بورس میشود خوش به حالتان پولهای مردم را با کلک از چنگشان درمیارید آن هم‌پولهای حرام را با شما هستم حقوقی های کلاش و حق باز لعنت خدا بر شما که خواب بد برای سهامداران میبینید .انشاا.. به آن چیزی که هدف شما هست نرسید . و خرج دوا و درمان‌کنید.
    • محمد IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      لعنت به شما حقوقیها
    • شاهرخ IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      2 0
      چهار روز مثبت کردن کفتند بس است حالا حقوقیها دستور میدم ۸ روز منفی کنید الان وقتش است
    • فرزانه IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      تا وقتی اصلاح طلبان سرکارند اوضاع بورس همین است