۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد:

برگزاری رویداد ملی شعر آیینی «سوگواره ایل» در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری رویداد ملی شعر آیینی «سوگواره ایل» در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین رویداد ملی شعر آیینی «سوگواره ایل» به میزبانی استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دولت آبادی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: اولین دوره شعر آئینی با عنوان سوگواره ایل در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و به میزبانی استان برگزار می‌شود.

دولت آبادی هنر را به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها در جامعه دانست و بیان کرد: تشکیل دبیرخانه این سوگواره در محل ستاد استان و برنامه ریزی در راستای اجرای مطلوب این برنامه انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا کلیه مراحل این طرح به شکل غیر حضوری و سامانه‌ای انجام خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان تصریح کرد: در طول اجرای این طرح چندین کارگاه آموزشی شعر به شکل مجازی نیز برگزار خواهد شد و در نهایت آثار منتخب در قالب کتاب منتشر می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف کشف استعدادهای هنری در سطح مساجد، ایجاد رقابت سالم هنری در بین جوانان و نوجوانان و نیز تولید آثار هنری برگزار خواهد شد.

دولت آبادی گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود در دو بخش شعر کلاسیک و آزاد و با موضوعات قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده، مقاومت و عزت ایرانی در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس «www.bachehayemasjed.ir»ثبت کنند.

دولت آبادی افزود: این طرح با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و معاونت فرهنگی سپاه فتح در حال اجرا است.

کد خبر 5077546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha