۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳

برای کنکورهای بعد از ۱۴۰۰؛

تفکیک سنجش از پذیرش در کنکور سراسری تصویب شد/ سهم ۴۰درصدی کنکور

تفکیک سنجش از پذیرش در کنکور سراسری تصویب شد/ سهم ۴۰درصدی کنکور

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب تفکیک سنجش از پذیرش خبر داد و گفت: سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و کنکور ۴۰ درصد در پذیرش داوطلبان کنکور سراسری نقش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کبکانیان عصر امروز در حاشیه یکصد و سی و نهمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: این جلسه در ادامه جلسه هفته قبل با موضوع ساماندهی کنکور (سنجش و پذیرش) برگزار شد.

وی ادامه داد: در دستور اول جلسه گزارش علمی طبق روال جلسات قبل از مطالب مربوط به حوزه علم در کشور و بین الملل ارائه شد، همچنین شاخص‌های نوآوری که عمدتاً به بحث ساختارها، بنگاهها و وضعیت اقتصادی حوزه علم و نوآوری می‌پردازد بررسی شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در شاخص‌های نوآوری از قبل ضعف و اشکالاتی داشتیم که خوشبختانه با توجه به تلاش‌هایی که در چند سال اخیر در این زمینه شد، مقداری این شاخص‌ها بهبود یافته است ولی با اهداف نقشه جامع علمی کشور فاصله دارد.

کبگانیان افزود: در سال ۹۷ در زمینه شاخص‌های نوآوری رتبه ۶۵ و در سال ۹۸ رتبه ۶۱ را کسب کردیم که ۴ رتبه در سال ۹۸ ارتقا یافتیم ولی متأسفانه در سال ۹۹ به رتبه ۶۷ رسیدیم که با افت مواجه بودیم که وضع بودجه عمومی کشور و شیوع کرونا و مسائل مربوط به آن در این افت بی تأثیر نبود.

وی افزود: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پیشنهاد داد به عنوان دستور اصلی جلسه این موضوع را در نوبت قرار دهیم تا گزارش مفصلی در خصوص آن ارائه دهند.

کبکانیان به دستور دوم جلسه اشاره کرد و گفت: ساماندهی نظام سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها در دستور دوم جلسه بررسی شد.

وی ادامه داد: در تقسیم کاری که انجام شده است مراجعی علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع کنکور ورود کرده‌اند، ولی تصمیمات کلان مربوط به حوزه سنجش و پذیرش و ساماندهی کنکور بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده است و یک بند مصرح در نقشه جامع علمی کشور به این موضوع اختصاص دارد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتدا به دنبال اجرایی کردن ساماندهی سنجش و پذیرش بود ولی به دلیل اطمینان پذیری از برخی از زیرساخت‌های کشور و مطالعات عمیق کارشناسی در این خصوص به تأخیر افتاده بود.

وی تاکید کرد: محوریت تصمیم گیری در حوزه سنجش و پذیرش و ساماندهی کنکور برعهده نقشه جامع علمی کشور است. البته این به این معنی نیست که ما از قوای دیگر استفاده نکنیم. قطعاً در مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم و با آنها تعامل داشته و خواهیم داشت.

وی توضیح داد: گزارشی که اکنون می‌خواهم ارائه بدهم مربوط به سال جاری نیست. داوطلبانی که در حال خواندن دروس و آماده سازی خود برای کنکور سال آینده هستند و بدانند اگر سیاستی و طرحی را تصویب کردیم زمان اجرای آن را هم اعلام می‌کنیم و زمان کافی خواهیم گذاشت تا این دوره انتقال به درستی انجام شود.

کبگانیان ادامه داد: مکانیزم ما این است که در این مقطع طبق وظایف ستاد نقشه جامع علمی کشور، سیاست اجرایی سنجش و پذیرش را تصویب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ کنیم و سپس طبق سند آمایش آموزش عالی از متولیان اصلی، طرح مفصل اجرایی در این خصوص خواهیم خواست که آن طرح باید با این سیاست‌ها هماهنگ باشد و کل طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد.

وی افزود: سیاست شماره یک که امروز تصویب شد مربوط به تفکیک سنجش از پذیرش بود که با کمی اصلاحات تفکیک آن تصویب شد.

کبگانیان افزود: سیاست دوم در مورد پذیرش و جدا شدن آن از سنجش بود که دراین خصوص نیز بحث شد، استفاده از سابقه تحصیلی به مقدار کافی تاکید شد و عددی که برای سابقه تحصیلی پیشنهاد شد ۶۰ درصد بود.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم باید عمق یادگیری داوطلبان اندازه گیری شود. در آزمون تستی ممکن است که این عمق یادگیری به درستی اندازه گیری نشود و اینکه چرا تا کنون این کار انجام می شده است چند علت دارد. نکته اول امنیت امتحانات نهایی در استان‌ها و شهرستانهای مختلف بود، این قابل سوال بود، گزارش‌هایی داشتیم و کنترل می‌کردیم و اطمینان لازم را نداشتیم ولی خوشبختانه در سالهای اخیر با استفاده از تکنولوژی‌های جدید میزان افشای سوال به صفر رسیده است

وی ادامه داد: این شورای عالی انقلاب فرهنگی را مطمئن می‌کند که اطمینان از افشای سوالات قابل اتکا است. همچنین ما می‌خواهیم سوالات استاندارد باشد. اگر امسال دانش آموزی رتبه و معدلی کسب کرد دو تا سه سال بتواند از آن استفاده کند.

کبگانیان ادامه داد: ما اعتقاد نداریم دانش آموزی دو تا سه هفته جای خود را در دانشگاه پیدا کند و یا حتی مجبور شود در رشته‌ای که علاقه ندارد تحصیل کند و این نتیجه باید تا یک مدتی قابل اتکا باشد، بنابراین سوالات باید استاندارد باشد که این قول داده شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از آسیب‌هایی که امتحانات نهایی را تهدید می‌کرد نظام ناعادلانه و ناهماهنگ تصحیح سوالات بود که استان به استان و معلم به معلم فرق می‌کرد که این مشکل هم با توزیع رندوم و توزیع سوال به سوال در کل کشور حل شد.

کبگانیان یادآورشد: پس بنابراین سابقه تحصیلی و عمق یادگیری به تصویب رسید و حداقل ۶۰ درصد به این امر تخصیص داده می‌شود، آزمون تخصصی که همان آزمون سراسری کنکور است نیز ۴۰ درصد نقش خواهد داشت. بخشی هم به ارزشیابی و اندازه گیری استعداد، هوش و شخصیت شناسی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: درمجموع سیاست دوم به این صورت جمع بندی شد که، ملاک پذیرش داوطلبان مشتمل بر نتایج سابقه تحصیلی یادگیری، مطالب دروس و عمق یادگیری، آزمون سنجش تکمیلی تخصصی (کنکور سابق) و آزمون هوش و استعداد با ویژگی‌های زیر خواهد بود.

وی ادامه داد: سوابق تحصیلی سال آخر دانش آموزان به میزان حداقل ۶۰ درصد از معیار پذیرش و آزمون تخصصی تکمیلی به میزان حداکثر ۴۰ درصد معیار پذیرش خواهد بود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای دروس عمومی نیز حد نصاب و کفی مشخص شد که در هر کد رشته متفاوت خواهد بود. دانشگاه‌ها برای هر کدرشته می‌توانند حد نصابی را قبل از شروع مراحل کنکور اعلام کنند که باید در شورای سنجش و پذیرش تصویب شود. وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف هستند که به تدریج زیرساخت‌های لازم را برای پیاده کردن سیاست‌های مذکور فراهم کنند.

وی تاکید کرد: این سیاست‌ها مربوط به کنکور سال ۱۴۰۰ نمی‌شود.

کد خبر 5079843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      98 16
      بابا چرا دست از سر جوونهای مردم بر نمی دارید؟؟؟ آخه کجا می توانید جلوی لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی سال آخر را بگیرید؟ چرا کاری را که در توانتان نیست مطرح می کنید؟؟؟
    • دانش اموز US ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      61 9
      خدا به دادمان برسه با این طرح ها که هیچ وقت بازدهی ندلشته و ندارن.
    • پریا IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      29 57
      سلام چرا برای کنکور ۱۴۰۰ اینطور نیست؟
    • . RO ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      55 16
      واقعا این عدالت نیست.
    • زهرا IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      55 9
      جمله اخرو اول میگفتی
      • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
        0 0
        اخ دقیقا درست گفتی، قلبم اومد تو دهنم و فکر کردم واسه کنکور امساله
    • حمیده IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      54 7
      دیگه به کنکور گند نزده بودین؟!
    • مجتبی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      31 46
      آخه چرا از سال بعد!!!!!
      • حسین IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
        12 1
        فک کنم نمیدونی اگه سوالات نهایی امنیتش خیلی پایینه جوانای از لحاظ مالی بد خیلی دیگه بدبخت نکنید.
      • Dr.Milad IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
        10 2
        فک کن یکی مشکل براش پیش اومد نتونست خوب امتحان نهایی بده.یعنی آیندش خراب شه؟؟حالا لو رفتن و گرفتن سوالا کنار
    • کیان محمدی IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      20 2
      لطفا بذارید ما همون کنکور خودمون رو بدیم واقعا که متاسفم برای این تصمیماتتون....
    • کیان محمدی IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      21 6
      الان واقعا سابقه تحصیلی مهم نیست منظورتون اینه که ۲۰بگیریم ...تو این شرایط بعضی از دبیر ها حتی نمرات رو به دلخواه خودشون وارد میکنن و نظر دانش آموز براشون اصلا اهمیتی نداره....من کاملا با این برنامه پیش رو مخالفم
    • Zahra IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      13 1
      نه که خیلی توان این رو دارین از لو رفتن سوالای امتحان نهایی جلوگیری کنید، هی طرح هم تصویب میکنید. شما یه آزمون کنکور رو نمیتونید بدون لو رفتن سوال و تقلب برگزار کنید، میخواین رو امتحان نهایی مانور بدین
    • ناشناس IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      6 25
      خواهش میکنیم شامل سال ۱۴۰۰ هم بشه....مگه ما چه گناهی کردیم که نباید شامل ما هم بشه؟؟؟یا نباید میگفتید یا حالا که گفتید برای ۱۴۰۰ هم باشه....🙏🙏🙏
    • نازنین IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      7 3
      خدایا خودت رحم کن
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      15 1
      دانش آموزانی رو میشناسم که بدون باز کردن لای کتاب و رفتن به مدرسه پول ورشفه میدن تا معدل خوب بدست بیارن واقعا تصمیم غلطی گرفتن که ۶۰ درصد رو به سوابق تحصیلی نسبت دادن .... خدا شاهد با این کار هرچی بیسواد وارددارین وارد دانشگاه میکنین........
    • محمد IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      21 1
      وقتی این تصمیم قابل اجراست که سطح آموزش در سراسر کشور یکسان باشه ولی متعسفانه حتی یک درصد هم سطح اموزش یکسان نیست واکثر استعداد ها و کسانی که ضرایب هوشی بالایی دارند در شهر ها و روستاهای دور افتاده یا به علت فقر تلف میشن
      • سارا IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
        3 0
        دقیقااااااااااااا
    • کنکوری IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      11 3
      هر روز یک تز میدن و استرس کنکو ی ها فقطه😒
    • مریم DE ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      19 2
      چطور همیشه بی فکر تصمیم میگیرین .هر سال یه عده ای از بچه ها که پول دارن وپارتیشون... سوا لای امتحان نهایی رو میخرن و همه رو بیست میشن واونایی که خودشون زحمت کشیدن به زور ۱۸ و۱۷ میشن .تا کی بی عدالتی ،تا کی تبعیض،تا کی سهمیه ،تا کی تصویب قانونهایی که به نفع کسانی که پول وپارتی وسهمیه دارن.تا کی ....
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      10 2
      با تصویب اینطور قانونهایی،به نفع کسانیه که سوالت نهایی رو میخرن وهمه روبیست میشن. واونایی که با زحمت درس میخونن به زور ۱۸و ۱۷ میشن .دوباره به نفع کسانی میشه که پول وپارتی دارن. سهمیه کم نبود اینم بهش اضافه کردین.تا کی بی عدالتی ....
    • محمد IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      7 1
      هر روز فقط اوضاع رو بدتر میکنن با تشکر از زحمات شبانه روزی عزیزان واقعا دستتون درد نکنه
    • م IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      11 2
      امتحان نهایی ک سهله سوالای کنکورلومیره هیچ....چقدرم تقلب توحوزه های امتحانی میشه.بی عدالتی تاکجاآخه
    • سال آخر AE ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      5 4
      خدابه ما ۱۴۰۰دیا رحم کنه
    • AE ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      1 15
      باید از امسال اجرا شود ما چه گناهی کردیم.تا کی ما اینقدر زجر بکشیم
    • کنکوری IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      10 4
      خب خداروشکر که از کنکور ۱۴۰۰ اجرا نمیشه🙂
    • سجاد IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      12 3
      بالا ول کنید دیگه یه چیز که تو کشور داره درست پیش می‌ره این‌کنکوره شما اگه خیلی زرنگید‌ بیاید وضعیت مملکتو درست کنید به کنکور چیکار دارید
    • دانش آموز IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      12 2
      واقعا واسه اونای که پشت کنکور هستن عادلانه نیست اخه ما چه گناهی کردیم که پشت کنکور نشستیم هر سال سوالات امتحان نهایی تقلب دارن
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      4 5
      اگه این طرح توی ایران نبود به نظر حالب میومد :/
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      16 1
      بی عدالتی روی بی‌عدالتی! فکری به حال سهمیه ها بکنید که با رتبه کشوری بالای صدهزار پزشکی می‌خوانند. دو ونیم درصد ایثارگران تو کنکور شرکت کردند 25 درصد سهمیه دارن. به هر نفر 10 تا صندلی در هر رشته. 9 تای اضافه ش را چه می‌کنید. می‌فروشید؟ برای نورچشمی هاست؟ معدل هم مال پولدار و مرفه هست. راحت میشه خرید
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      7 4
      اصلا طرح خوبی نیست.. همون کنکور بهتره..تو رو قران اینکارورو با ما نکنیدشاید یکی بعد چن سال بخواد بیاد و دوباره خودشوامتحان کته.. سوالات امتحان نهایی خیلی راحتتر لو میره.. با ایندمون بازی نکنید
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      8 1
      چرا واقعا فقط در کنکور نمیشد تقلب کرد اما الان تقلب کارها پیش میافتند
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      7 3
      فقط کنکور مونده که دلت تدبیر و امید به ان هم گند خواهد زد
    • ااشکان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      7 2
      البته در ایرران حرف های الکی زیادی زده میشه که به چیچ کدومش عمل نمیشه مانند طرح ساماندهی سهمیه ها این هم همینطور . خیالتون تخت
      • زهرا IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
        0 0
        نترس عملي ميشه هههه
    • Mary IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      3 1
      چرا شانس نداریم ما
      • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
        0 0
        چیکار کنیم دیگه
    • Hh IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      6 2
      آخه چه ربطی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داره موضوع کنکور😐
    • زهرا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      1 1
      این پیام داوطلب دکتری به قائم مقام ستاد شورای عالی انقلاب فرهنگی است.شکایت از سازمان سنجش عدم اجرای قانون ۲۰۱ مصوبه ۱۳۷۶ احکام دیوان صادر شده ولی سازمان سنجش استنکاف می کند.
      • زهرا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
        0 0
        یعنی چی؟
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      2 15
      بابا برای کنکور ۱۴۰۰ هم باید اجرا بشه مگه چقد کار داره که اینقد لفت میدین
      • متقلب IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
        3 0
        به تمام متقلب های عزیز تبریک عرض میکنم راحت باشید دیگه بیسوادا وارد دانشگاه میشن مرحبا مرحبا به این هنر
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      3 0
      در همه جای دنیا طرح هایی که بر افراد زیادی از کشور تاثیر می گذارد را با اصول استاندارد و با اطمینان از اثر بخشی در یک دوره گذار مشخص ارائه می کنند. چرا فقط اضطراب به دانش آموزان وارد می کنید اما بعدش هی شل کن و سفت کن در می آورید و بسیاری از قوانین مصوب را اجرا نمی کنید؟؟؟؟ چرا تاوان این بی -------
    • مبینا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      5 7
      خیلی عالی ،سابقه تحصیلی مهم
    • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      8 1
      این همه فک کردین آخرش به این نتیجه رسیدین؟ چقد شماها نابغه این. دو ساله که همه دارن میگن برای حذف کنکور بابد هر سه سال نهایی باشن. این کار شماها یعنی دهم و یازدهم کشکه فقط دوازدهم مهمه واقعا این همه آدم دور هم نشستین اینا به ذهنتون اومد واقعا چه مسئولین نابغه ای واسه ما تصمیم گیری میکنن واقعا متاسفم
    • پردیس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      9 0
      من خودم دیدم که امتحانات نهایی چقدر تقلب میشه کنکور هم همین طور...حالا چطور می‌خواید جلوی تقلب رو بگیرید...نمی‌دونم...هیچ امنیت و عدالت تحصیلی ای در کشور وجود نداره متاسفانه
    • پرنیا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      6 13
      خدا خیرتون بده سوابق تحصیلی را در نظر یرید بعد کنکور
    • الی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      3 5
      ماها که کنکور رو دادیم و رشته ی مورد علاقمونم نخونديم،قربانی شدیم!دست شما درد نکنه خیلی زود اقدام کردید
      • مبینا ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
        0 1
        :))
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      7 3
      هر ساله سوالای امتحان نهایی لو میره .بعضی ها با داشتن سوالا ،بیست میشن .بعضی هام با تلاش زیاد خودشون به زور ۱۸ یا ۱۷ میشن.این طور محاسبه ای اصلا عادلانه نیست.
    • مصطفی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      3 5
      فقط برا هزار ۱۴۰۰ نیست 😒
    • امیر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      12 2
      خب اینجوری معلم ها و مدیران به بچه خودشون بیست میدن طرف راحت قبول میشه واقعا زحمت کشیدین خب رو راست بگین میخوایم یه کاری کنیم فقط بچه خودمون قبول شه😐
    • کنکوری بدبخت IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      3 3
      اخه ما کنکوریا چه گناهی کردیم تو رو قران این کارو با ما نکنید اخه این بی انصافیه خدا ازتون نگذره 😑😓
    • یه متنفر از زندگی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      3 3
      الهی خدا بزنه تو کمر تک تک تون که جوونهای ۱۸ ساله به بالا رو اینجوری از زندگی سیر نکنید یه مشت بی سواد نشستن پشت میز
    • ناشناس IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      2 5
      لطفا با سرنوشت جوانان این مملکت کمتر بازی کنید برگزاری کنکورتون از پایه اشتباه است اصلا کنکور معیار سنجش سواد نیست پس این همه دانشجو رفتن بدون کنکور در دانشگاههای خارج تحصیل کردن و کنکور هم ندادن و الان هم تو کارشون از بقیه پزشکانی که در ایران با کنکور قبول شدن و دکتر شدن موفق تر هستند چی دارید بگید
    • امیر ادینه IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      6 2
      واقعا متاسفم برای شما گند زدید ب کل کشور ی امید برای ما نوجوونا بود ک اونم ازشمون گرفتید متاسفم براتون اونای ک تا الان درس مدرسه رو نخوندپ بجاشون تستی کار کردن چی میشه هااااااا؟! اگه ی بچه دو ساله بود از شما منظقی تر بود😡😡
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
      2 2
      واقعا که اینجوری بگین بگین بچه بدبخت بیچاره بدرررک
    • شهرام ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      الان تکلیف اونی ک سه سال فقط تست زده و واسه کنکور تلاش کرده چی میشه؟
    • مریم IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      1 0
      کجای دنیا کنکور برگزار میشه بیان دقیقا همون کاری که کشورهای پیشرفته انجام میدن اینا هم انجام بدن .اینجوری هم هرکس اون رشته ی مورد علاقه خودش میره هم از استرس کنکور کم میشه و جوونای با نشاط تر موفق تری داریم .بخدا این بهترین گزینه هست .چرا ما باید از تجربه اونا استفاده نکیم .
    • زهرا IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      1 0
      لطفا اين تصميمو نگيريد من پارسال پدرم فوت شده بود نتونستم امتحان نهايي بخونم خراب کردم اخه چرا با ما بازي ميکنيد
    • علی RO ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      خدا ازتون نگذره
    • علی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      به عنوان کسی که عمر خود را صرف تحصیل وتدریس کرده ام، خدمت شما عرض کنم، اولا معدل معیار عادلانه ای جهت سنجش توانایی علمی دانش اموز ودانشجو نیست، مثلا همانطور که مستحضرید اکثر دانشجویان و دانش اموزان معدلشان بالای هجدهست ولی هیچ بار علمی ندارند، ثانیا،بهترین معیار ومتر جهت سنجش بار علمی صرفا کنکور هست
    • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      نمیشه به بهانه اینکه نمیتونین کنکور را مدیریت کنید کنکور راحذف کنید اینطوری از چاله می اندازین توچاه. اصلا واصلا معدل معیار عادلانه نیست. خیلی از جوانان ب علت همین معدلهای الکی بیچاره شدن ویا حقوق دیگران را ضایع کردند.
    • یه معترض IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      1 0
      خدایی چرا خدا ازتون نگذره چیکار کردین باما تاثیر معدل آدم خندش می گیره ایشالله تو زندگیتان خوشی نبینید
    • بهار IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      تورو خدا امسال از انسانی ها فرهنگیان زیاد بگیرید من به عنوان یه انسانی خیلی معترض هستم خیلی ازریاضی ها و تجربی ها میان تغییر رشته میدن میرن انساتی و فرهنگیان قبول میشن و من که رشتم انسانیه و زحمت کشیدم نباید قبول بشم چون ظرفیت با این دوستان به ظاهر زرنگ پر شده