۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴

معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

مشکل طرح‌های تفصیلی در اجرای آن است

مشکل طرح‌های تفصیلی در اجرای آن است

زنجان-معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: مشکل طرح‌های تفصیلی در اجرای آن است.

رحیم توسلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شورای شهر، نهادی است که مشکلات را از سطوح پایین به رده‌های بالای جامعه منعکس می‌کند تا مورد بحث قرار گیرد، افزود: شوراها در خط مقدم مشکلات حضور داشته و از نزدیک در جریان امور قرار گرفته و به آن واقف هستند.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با یادآوری اینکه طرح جامع تفصیلی، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اکثر شهرها با آن دست به گریبان هستند، ادامه داد: این در حالی است که مسئله مهم در این خصوص آن است که نمی‌توان طرح تفصیلی را بدون لحاظ کردن سرانه‌های کاربری استاندارد لحاظ کرد و اگر قرار باشد یکی از کاربری‌ها به لحاظ نوع اقلیم منطقه حذف شود، حتماً باید جایگزینی برای آن تعریف شود.

توسلیان با تاکید بر اینکه طرح‌های جامع تفصیلی به خودی خود دارای مشکل نیستند، بلکه مشکل اساسی به نوع اجرای طرح‌های جامع تفصیلی بازمی‌گردد، اظهار کرد: همین موضوع باعث به دردسر افتادن شهرداری‌ها نیز شده است؛ چرا که بر روی کاغذ سرانه‌های کاربری در طرح‌های تفصیلی تامین شده اما در اجرا رعایت نمی‌شود، بنابراین انتظارات در این راستا باید منطبق با قوانین باشد.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی ابهر اولین طرح تفصیلی در استان بود که قرار شد شهرداری آن را تهیه کند، بیان کرد: تثبیت مسائل غیرقانونی گذشته در طرح تفصیلی، عمده مشکل طرح‌های تفصیلی استان به شمار می‌رود. از طرفی مصوبه کمیسیون مناطق جدید بافت فرسوده شهر ابهر به شهرداری ابلاغ شده است.

توسلیان در ادامه با بیان اینکه علت ۸۰ درصد افزایش قیمت مسکن، ریشه در تحولات اقتصاد کلان داشته و در این خصوص نمی‌توان معجزه کرد اما می‌توان راهکارهایی اتخاذ کرد، گفت: یکی از این راهکارها طرح اقدام ملی تولید مسکن است.

وی با یادآوری اینکه در موضوع مسکن مهر همه ما شاهد این مهم بودیم که دولت با وجود اجرای انبوه پروژه‌ها در حوزه مسکن، نتوانست قیمت زمین و مسکن را کنترل کند، تاکید کرد: تا زمانی که نقدینگی در بخش زمین و مسکن سرریز شود، همین روند تداوم خواهد داشت و تنها کاری که امروز دولت در این زمینه قادر به انجام آن است، این است که با اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن برای کسانی که قادر به خرید مسکن نیستند، مسکن تهیه کند.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت زمین‌های داخل محدوده استفاده کنیم، هیچ‌گونه مشکلی نداریم؛ چرا که در حال حاضر برای ۷۰۰ هزار نفر زمین داریم و دغدغه اصلی مربوط به بحث قیمت زمین است.

کد خبر 5081134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha