۹ آذر ۱۳۹۹، ۸:۳۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

ارائه خدمات درمانی توسط بانوان بسیجی به خانوارهای در قرنطینه

ارائه خدمات درمانی توسط بانوان بسیجی به خانوارهای در قرنطینه

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بانوان بسیجی همزمان با هفته بسیج با مراجعه به منازل بیماران کرونایی، یه ارائه خدمات ازجمله غربالگری و غیره می‌پرداختند.

مینا بیابانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات بسیج جامعه زنان در هفته بسیج گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا محور اصلی اقدامات بسیج کمک به مشاغل آسیب دیده از قرنطینه و خانواده‌های نیازمند بود. به همین منظور نیز مرحله سوم کمک‌های مومنانه از لحاظ تنوع خدمات، توسعه بیشتری پیدا کرد و در چندین مرحله کمک‌های مومنانه را انجام دادیم. توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند و در قرنطینه از جمله اقدامات ما بود.

وی با ارائه آماری از اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته، خاطرنشان کرد: در طول این مدت بیش از ۱۳۳ هزار بانوی جهادگر بسیجی در اجرای طرح کمک مومنانه مشارکت داشتند. در طول این مدت نیز بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بسته معیشتی و ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار بسته بهداشتی میان نیازمندان توزیع شده است.

بیابانی با توضیح در خصوص خدمات انجام شده در زمینه بهداشتی در هفته بسیج تصریح کرد: در طرح کمک مومنانه و در راستای طرح شهید سلیمانی، بسیجیان در گروه‌های مختلف بهداشتی ساماندهی شدند و با تماس با خانواده‌ها، برای اجرای خدمات درمانی به منازل آنها اعزام می‌شدند.

وی توضیح داد: این طرح به شکلی بود که بیمار ابتدا با سامانه ۴۰۳۰ تماس حاصل می‌کرد و پس از ثبت اطلاعات، یک تیم پزشکی متشکل از یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۱ بهورز با حضور نیروهای بسیج زنان برای معاینه و غربالگری اعضای خانواده به منزل آنها اعزام می‌شدند. در صورت نیاز به انتقال بیماران به بیمارستان، این امر با هماهنگی همکاران انجام می‌شد و در غیر این صورت در صورت نیاز به استراحت در نقاهتگاه‌ها، این افراد به این مکان‌ها منتقل می‌شدند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: کسانی که باید در قرنطینه خانگی می‌ماندند نیز در صورت توانایی مالی برای خرید اقلام غذایی، این امر با کمک نیروهای بسیج انجام می‌شد و اقلام مورد نیاز بیماران نیازمند نیز با همت نیروهای بسیج و خیرین تهیه و توزیع می‌شد.

وی در خصوص کمک اعضای بسیج زنان به کادر درمان، خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای بسیج با سپری کردن دوره‌های آموزشی مورد نیاز، در بیمارستان‌ها حضور می‌یافتند و برای کمک به مدافعان سلامت به صورت شیفت بندی اقدام به همکاری می‌کردند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در خصوص تولید اقلام بهداشتی توسط اعضای این سازمان، اظهار داشت: در هفته بسیج و پیش از آن نیز موضوع تولید ماسک، شیلد، مواد ضدعفونی کننده و توزیع رایگان آنها میان نیازمندان را داشتیم که در این هفته به اوج خود رسید. تولید محتواهای فرهنگی، آموزشی و معنوی در فضای مجازی به شکل راه اندازی مسابقات، پویش‌ها، ادعیه و غیره به منظور اشاعه فضای معنوی و شاد میان خانواده‌ها نیز توسط اعضای بسیج انجام شده است.

بیابانی در پایان تاکید کرد: تمامی این خدمات در قالب کمک مومنانه و با محوریت کمک به خانوارهای آسیب دیده از قرنطینه، کمک معیشتی و درمانی و کمک به کادر درمان همچنان نیز ادامه دارد.

کد خبر 5082348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha