۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

اسکندریون مطرح کرد؛

اعلام جزئیات اقامت بیماران کرونایی در هتل‌ها/هتل بیمارستان نداریم

اعلام جزئیات اقامت بیماران کرونایی در هتل‌ها/هتل بیمارستان نداریم

دبیر جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه فهرستی از هتل‌ها برای تبدیل به نقاهتگاه تهیه شده گفت: در قرارداد بین هتلدار و وزارت بهداشت هر هتل باید بیشتر از سه ماه به عنوان نقاهتگاه فعالیت کند.

کامیار اسکندریون عضو هیأت رئیسه جامعه هتل داران کشور به خبرنگار مهر گفت: استفاده از هتل‌های بخش خصوصی برای تبدیل آنها به نقاهتگاه بیماران کرونایی در اولویت دوم است. در واقع باید اول از هتل‌ها و مراکز اقامتی دولتی برای این منظور استفاده شود. قطعاً ظرفیت اقامتگاه‌های دولتی بالا و بیشتر از بخش دولتی است. در گفتگو با مسئول قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا اولویت بندی انجام شد و در مرحله اول مهمانسراهای دولتی در نظر گرفته می‌شود. مانعی برای اینکه هتل‌های بخش خصوصی را برای این منظور اعلام کنیم، وجود ندارد. چون در برخی از شهرستانها هیچ مرکز اقامتی دولتی وجود ندارد. به این ترتیب نسبت به نیاز شهرستان‌ها و استان‌ها واحدهای اقامتی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

وی گفت: اکنون همه استان‌ها به جز آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البر، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، مازندران، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی واحدهای اقامتی بخش خصوصی خود را برای بیماران کرونایی اعلام کرده‌اند.

اسکندریون بیان کرد: برای استفاده از مراکز اقامتی ویژه کرونایی ها قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها و بهره برداران هتل منعقد خواهد شد طبق آن قرارداد هتل در گارانتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. ممکن است شرایط قرارداد هر هتل با استانی متفاوت از هتلی در استان دیگر باشد.

کلیات مربوط به قراردادها با وزارت بهداشت مطرح شده است به عنوان مثال اگر قرار است هتلی در نظر گرفته شود باید کل ساختمان هتل به این منظور اختصاص پیدا کند و قرارداد کمتر از سه ماه نباشد. در صورت تمایل می‌توان این قرارداد را بیشتر نیز کرد. در روزهای آینده باید از طرف بخش حقوقی جامعه هتلداران نیز قرارداد تیپی مشخص شود که کلیات در آن قید شده و نه جزئیات.

وی گفت: بیماران کرونایی که دوران نقاهت خود را در هتل می‌گذرانند به غذا و امکانات دیگر نیاز دارند که این نیاز توسط برخی از پرسنل هتل انجام می‌شود اما برای این بیماران باید تکنسین‌های بهداشت نیز در هتل مستقر شوند.

وی با بیان اینکه این هتل‌ها برای بیماران در نظر گرفته خواهد شد و نه کادر درمان گفت: در واقع تنها بیمارانی که دوره نقاهت خود را بخواهند بگذرانند به هتل خواهند آمد که آن هم وابسته به نظر وزارت بهداشت است یعنی هر کسی به دلخواه خود نمی‌تواند چون کرونا گرفته به هتل مراجعه کند. در حقیقت کسی که کرونا گرفته باید تا پایان دوران نقاهت در بیمارستان بماند اما از آنجا که تخت بیمارستانها کم و مورد نیاز است این افراد به هتل‌ها منتقل می‌شوند بنابراین هزینه‌های آن هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود.

اسکندریون درباره اینکه هتلداران نگران برند هتلی خودشان هستند گفت: هتل‌های خصوصی که ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم به اختیار خودشان لیست داده‌اند ما هیچ اجباری برای این موضوع نداریم.

دبیر جامعه هتلداران در خصوص واژه هتل بیمارستان که سال‌های گذشته در ایران باب شده بود نیز گفت: اصلاً چنین واژه‌ای نداریم هتل بیمارستان یعنی چه؟ در دنیا هتل از بیمارستان جداست. ممکن است در کنار بیمارستانی هتلی هم باشد اما در واقع فرایند کار این دو واحد از هم کاملاً جداست. در ایران نیز واحدهای اقامتی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی است و نه وزارت بهداشت. بخش بیمارستان نیز زیر نظر وزارت بهداشت است. نام هتل بیمارستان در ایران ناموفق بود چون مگر چند درصد از افراد دلشان می‌خواهد که در بیمارستان اقامت داشته باشند.

کد خبر 5082389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha