۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۶

امام جمعه سنندج:

احکام شرعی باید در تدفین قربانیان کرونا رعایت شود

احکام شرعی باید در تدفین قربانیان کرونا رعایت شود

سنندج- امام جمعه سنندج گفت: رعایت احکام شرعی و اسلامی در هر بازه زمانی ضروری است و در دوران کرونایی نیز این امر باید اجرایی شود.

ماموستا فایق رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب دیدن بسیاری از مردم از لحاظ اقتصادی، معیشتی و حتی جسمانی هستیم.

وی افزود: متأسفانه در این مدت شاهد وفات چند صد نفر از هم استانی‌هایمان بر اثر ویروس کرونا بوده ایم و بسیاری از خانواده‌ها داغدار شده اند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: به دلیل شرایط ویژه این ویروس براساس توصیه‌های پزشکی و بهداشتی امور مرتبط با تدفین این افراد متفاوت‌تر انجام می‌شود و همین امر موجب شده است که تعدادی از خانواده‌های متوفیان نسبت به کنار گذاشتن برخی امور فرهنگی و شرعی اقدام کنند.

ماموستا رستمی افزود: رعایت مبانی شرعی و اسلامی در خصوص تدفین اموات باید کاملاً رعایت شود و با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی این مهم انجام شود.

عضو شورای افتای اهل سنت کردستان تاکید کرد: به جای آوردن امور شرعی برای متوفا امری واجب بر عهده بازماندگان و اهالی شهر بوده و انتظار داریم که مردم متدین و فرهنگ پرور استان کردستان و شهرستان سنندج این مهم را مدنظر داشته باشند.

کد خبر 5083523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha