۱۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه:

حریق عرصه های طبیعی فیروزکوه طی سال جاری ۸۵ درصدکاهش داشته است

حریق عرصه های طبیعی فیروزکوه طی سال جاری ۸۵ درصدکاهش داشته است

فیروزکوه- رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری فیروزکوه با تاکید بر مشارکت عمومی برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گفت: حریق عرصه های طبیعی فیروزکوه طی سال جاری کاهش ۸۵ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس قاسمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون مشارکت عمومی تحقق نمی‌یابد اظهار داشت: مقوله مشارکت از مؤلفه‌های مهم در امر حفاظت به شمار می‌آید و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بدون مشارکت عمومی تحقق نخواهد یافت.

قاسمی افزود: مشارکت مردمی از قبیل همکاری اقشار مختلف مردم، جوامع محلی، بهره برداران، تشکل‌های منابع طبیعی و مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و ذی ربط است و هنگامی که مجموعه این مشارکت‌ها در کنار منابع طبیعی قرار گیرند، حفاظت قابل انتظار از عرصه‌های ملی دور از دسترس نخواهد بود.

وی به کاهش چشمگیر آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان فیروزکوه در سال جاری به عنوان نمونه بارز همکاری و مشارکت عمومی نام برد و دراین باره عنوان داشت: در سال جاری از طرفی جوامع محلی، بهره برداران، شوراهای اسلامی روستاها و دوستداران طبیعت و از سوی دیگر دستگاه‌هایی همچون فرمانداری، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان اتش نشانی با منابع طبیعی همکاری لازم را داشتند واین مشارکت‌ها نقش خود را در کاهش ۸۵ درصدی اتش سوزی و آسیب رسانی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ایفا نمودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری فیروزکوه به اقدامی دیگر در خصوص پیشگیری، جلوگیری و اطفا آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی در سال جاری اشاره کرد و یادآورشد: با برنامه ریزی های به عمل آمده در قراردادهای منعقده با مجریان طرح‌های مرتعداری علاوه بر اقدامات احیایی و بهره برداری، مقوله حفاظت بویژه مقابله با آتش سوزی در قراردادها گنجانده شد و این اقدام تأثیر بسزایی را در کاهش آتش سوزی داشته است.

کد خبر 5084209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید سنگنیان RO ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
      0 0
      با سلام.گزارش باج خواهی از مسافران در روستای خمده بخش مهاباد فیروزکوه که به اجبار از از مسافران ۵۰.۰۰۰ تومان ورودی برای عبور از بستر رودخانه حبله رود میکنند .لطفا بررسی فرموده