نماینده پارلمان عراق:

آمریکایی‌ها مانع از دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته‌ می‌شوند

آمریکایی‌ها مانع از دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته‌ می‌شوند

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به کارشکنی های ایالات متحده آمریکا در مسیر دستیابی بغداد به تسلیحات پیشرفته، گفت: واشنگتن نمی‌خواهد در مرزهای عراق امنیت برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «علی الغانمی» نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا همچنان به کارشکنی‌های خود در مسیر دستیابی عراق به تسلیحات پیشرفته ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، وی اظهار داشت: عراق در حال حاضر به دلیل برخی ناامنی‌ها در مناطق مرزی به تسلیحات پیشرفته نیاز دارد و آمریکایی‌ها در این مسیر کارشکنی می‌کنند تا بغداد به این تسلیحات دست پیدا نکند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه تصریح کرد: آمریکا با ممانعت از دستیابی بغداد به تسلیحات پیشرفته در واقع از برقراری امنیت در مرزهای عراق جلوگیری می‌کند. واشنگتن همچنان مانع از آن می‌شود که بغداد از دیگر کشورها نظیر روسیه و چین، تسلیحات خریداری کند.

الغانمی چندی پیش هم گفته بود: آمریکایی‌ها همچنان مانع خرید سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ روسیه، توسط بغداد می‌شوند. خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ روسیه برای پاسداری از حریم هوایی عراق مهم است اما آمریکایی‌ها مانع آن می‌شوند. همه کشورها برای حفظ و گسترش امنیت ملی خود سامانه‌های پیشرفته را خریداری کرده اند و ما برای پاسداری از مرزها نیاز به این سامانه‌های پیشرفته داریم.

کد خبر 5084410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha