۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸

مدیرکل هواشناسی اردبیل عنوان کرد؛

پیش بینی بارش برف و باران تا اواسط هفته آینده در اردبیل

پیش بینی بارش برف و باران تا اواسط هفته آینده در اردبیل

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از اواخر وقت فردا جمعه تا روز دوشنبه در اغلب مناطق استان اردبیل شاهد بارش خفیف برف و باران بوده و درمای هوا به زیر صفر درجه خواهد رسید .

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل نشان دهنده استقرار هوای سرد تا اواسط هفته آینده است و بارش بارش خفیف باران و برف دور از انتظار نیست.

وی از تقویت سامانه پرفشار خزری از امروز در استان خبر داد و گفت: با تقویت سامانه پرفشار خزری دمای هوا در مناطق مختلف استان روند کاهشی داشته و با توجه به جریانات مرطوب این سامانه، در روزهای پایانی هفته نیز کاهش دما ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: امروز و فردا آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با هوای سرد و یخبندان شبانه و صبحگاهی به خصوص در مناطق جنوبی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امروز و فردا، جمعه در برخی مناطق شرقی و شمالی استان احتمال بارش خفیف باران وجود دارد، افزود: از اواخر وقت روز جمعه تا روز دوشنبه با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو بر میزان ناپایداری‌ها افزوده شده و در غالب مناطق استان شاهد بارش خفیف برف و باران خواهیم بود.

وی افزود: با گذر امواج ضعیف از سطح استان علاوه بر آسمان نیمه ابری تا ابری در برخی مناطق به ویژه در نوار شرقی و مناطق شمالی استان اردبیل بارش‌های خفیف انتظار می‌رود که این وضعیت تا روز شنبه (۱۵ آذر) تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده با فعالیت سامانه ناپایدار در بیشتر مناطق استان بارش برف و باران و مه پیش بینی می‌شود افزود: این سامانه موجب تداوم کاهش دمای هوا نیز خواهد شد، از این رو در هفته آینده همچنان هوای سرد در استان ماندگار بوده و در غالب مناطق استان در طول شب‌ها دمای هوا زیر صفر درجه سلسیوس خواهد بود.

کد خبر 5086292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha