۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی فارس در حوزه دفاع مقدس فعال نیستند

مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی فارس در حوزه دفاع مقدس فعال نیستند

شیراز- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس، گفت: مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی استان فارس پای کار در حوزه دفاع مقدس نیستند و دلیل آن نیز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس کشور که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه استان فارس سال جاری ۱۰ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی آماده کرده است که ۷ عنوان آن به چاپ نهایی رسیده و هدف گذاری جهت تدوین کتاب‌های تاریخ شفاهی در سال آینده نیز صورت گرفته است، اظهار کرد: نهادها و مجموعه‌های فرهنگی استان فارس پای کار نیستند و دلیل وارد نشدن آنها در این میدان نیز مشخص نیست که باید مسئولین ارشد استان این موضوع را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان می‌توانند در حوزه دفاع مقدس کمک کنند و وارد میدان شود تا دستاوردهای دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط و برای نسل‌های آینده منتشر کنیم ولی متأسفانه نمی‌دانیم چه مشکلی است که آنها در این حوزه وارد نمی‌شوند.

کوشکی افزود: ما مسیر خود را به سرعت با توکل به خدا و به قوت ادامه خواهیم داد و از این مسیر خارج نمی‌شویم چرا که توجه و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تضمین کننده حوزه‌های مختلف جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: دانشنامه دفاع مقدس استان در فصل‌ها و بخش‌های مختلف تدوین شده و هر بخش و فصل نیز به کارشناس خبره ارائه شده تا در اسرع وقت آماده و چاپ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این دیدار در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و با حضور جمعی از پیشکسوتان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

کد خبر 5096541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha