۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۰:۳۵

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

سد آهنی برابر حفظ صدرنشینی استقلال/ جدال جذاب دو مربی در سیرجان

سد آهنی برابر حفظ صدرنشینی استقلال/ جدال جذاب دو مربی در سیرجان

در دومین روز از هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر ۵ بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آن استقلال میهمان ذوب آهن است. در سیرجان هم جدال قلعه نویی و رحمتی جذاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته هفتم رقابتهای لیگ برتر امروز ۵ بازی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که در آن سایپا میزبان ماشین سازی است، گل گهر از شهرخودرو پذیرایی می‌کند، ذوب آهن میزبان استقلال است، پیکان و تراکتور در تبریز به مصاف هم می‌روند و نفت مسجد سلیمان میزبان فولاد خوزستان است.

سایپا - ماشین سازی
ماشین سازی اولین بازی‌اش با سرمربی موقت را با شکست در تبریز سپری کرد و حالا باید در تهران با نارنجی پوشان دیدار کند که شرایط چندان مناسبی در جدول نداشته و با ۷ امتیاز در رده یازدهم حضور دارد.

ماشین سازی تنها تیم یک امتیازی جدول است که با ۲ گل زده و ۱۱ گل خورده ضعیف‌ترین خطوط حمله و دفاع لیگ را داراست و حتی پیروزی خارج از خانه آنها مقابل سایپا نیز (در صورت شکست یا مساوی ذوب آهن مقابل استقلال) حداکثر منجر به صعود یک پله‌ای آنها در جدول می‌شود.

شاگردان ابراهیم صادقی اما با پیروزی در این بازی که خیلی هم برای آنها دور از دسترس نیست، می‌توانند به جمع مدعیان در بالای جدول اضافه شوند. نارنجی پوشان هم در خط حمله شرایط خوبی نداشته و با ۳ گل زده بعد از ماشین سازی و مس رفسنجان که هر کدام ۲ گل زده دارند، سومین خط حمله ضعیف لیگ را دارند.

گل گهر - شهرخودرو
این دیدار بیشتر از آنکه تحت تأثیر شرایط جدول باشد، تحت تأثیر تقابل امیر قلعه نویی و مهدی رحمتی در قامت سرمربی دو تیم است که برای اولین بار اتفاق می‌افتد. البته کدورت میان قلعه نویی و رحمتی مدتهاست از میان رفته است اما قطعاً تقابل آنها در قامت سرمربی می‌تواند حساس باشد. به خصوص که هر دو تیم در این فصل در بین مدعیان حضور دارند.

گل گهر که ۵ هفته ابتدایی فصل صدرنشین مسابقات بود، با دو شکست مقابل پیکان و صنعت نفت به رده چهارم جدول سقوط کرد. اما این تیم خوب سیرجانی که حالا می‌داند با کمی تلاش می‌تواند از مدعیان این فصل باشد، دوست ندارد فرصت بازی خانگی را از دست بدهد.

هر دو تیم هفته گذشته شکست خوردند و هر دو تیم مقابل تیم‌هایی شکست خوردند که حالا در صدر جدول قرار دارند. هر دو تیم از خطوط حمله خوبی بهره می‌برند و بازیکن شاخص هر دو تیم مهاجمان نوک آنهاست.

در تیم گل گهر گادوین منشأ مهاجم نیجریه‌ای که عزم خود را برای آقای گلی این فصل از رقابت‌ها جزم کرده و در تیم شهرخودرو نیز امین قاسمی نژاد مهاجم گلزنی است که او نیز در کورس آقای گلی قرار دارد و دیدار دو تیم یک رقابت بین این دو بازیکن هم به حساب می‌آید.

ذوب آهن - استقلال
استقلال برای حفظ صدرنشینی خود در هفته هفتم نیاز به پیروزی برابر تیم پایین جدولی ذوب آهن دارد. سبزپوشان اصفهان که در این فصل کمتر از حد انتظار نتیجه گرفته‌اند، در هفته ششم و با یک بازی معوقه تنها با ۳ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند. ذوبی ها که رده پانزدهم جدول را حق خود نمی‌دانند، برای فرار از این موقعیت نیاز به پیروزی در این بازی خانگی مقابل آبی پوشانی دارند که حالا با روحیه تر از همیشه به اصفهان رفته‌اند.

استقلالیها قطعاً تغییراتی نسبت به دیدار گذشته خود در ترکیب خواهند داشت و ذوب آهن که دو هفته است بازی نکرده، نسبت به داشته‌هایش مقابل آبی پوشان به میدان می‌آید. ذوب آهن کرونایی ترین تیم لیگ است و باید دید تا روز بازی با آبی پوشان کدام بازیکنانش را در اختیار نخواهد داشت.

شاخص‌ترین بازیکن استقلال شاید رشید مظاهری باشد که در این فصل تا حدود زیادی دروازه آبی پوشان را بیمه کرده است و شاخص‌ترین بازیکن ذوب آهن در صورتی که از سد کرونا گذشته باشد، دارکو بیدوف مهاجم این تیم است.

تراکتور - پیکان
مسعود شجاعی در نخستین گام خود به عنوان سرمربی موقت تیم همشهری‌اش ماشین سازی را با گلی در وقت اضافه شکست داد و این دومین بازی شجاعی در نقش سرمربی و سومین بازی پی در پی تراکتور در تبریز است.

تراکتور در ۳ هفته اخیر ۷ امتیاز از ۹ امتیاز ممکن را گرفته تا به رده هفتم جدول صعود کند و در صورت پیروزی در این بازی رسماً به جرگه مدعیان خواهد پیوست. این در حالی است که پیکان با ۹ امتیاز در بین مدعیان حضور دارد و در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند جایگاهش را در کورس صدرنشینی تثبیت کند.

نقطه قوت تیم تراکتور در خط دفاعی و ساختار تدافعی این تیم است که با تنها ۲ گل خورده بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی را دارند.

نفت مسجد سلیمان - فولاد
دربی خوزستان را باید از دیدارهای حساس هفته دانست چرا که فولاد در کورس صدرنشینی قرار دارد و مسجد سلیمانی‌ها برای رهایی از انتهای جدول به امتیازات خانگی این دیدار نیاز مبرم دارند.

شاگردان مجتبی حسینی با شکست از هفته ششم (مقابل مس رفسنجان) و شاگردان نکونام با پیروزی نسبتاً پر گل (مقابل سایپا) به هفته هفتم رسیده‌اند. فولاد در پایان هفته ششم با ۱۰ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد و این یعنی مدعی بودن این تیم در فصل بیستم. شاگردان نکونام در این فصل هنوز شکستی را تحمل نکرده‌اند اما با ۴ مساوی به همراه سایپا بیشترین تعداد مساوی را دارند. آنها در این فصل ۲ بار پیروز شدند که مقابل دو تیم تهرانی استقلال و سایپا بوده است.

برنامه بازی‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

جمعه ۲۸ آذر ۹۹

ذوب آهن اصفهان - استقلال تهران
تیم داوری؛
مرتضی منصوریان - یوسف مغروری - فرهاد فرهادپور - جواد رحیم زاده، ناظر: رحیم رحیمی مقدم

گل گهر سیرجان - شهر خودرو مشهد
تیم داوری؛
حمید حاج ملک - مهدی الوندی - عسگر محمدی - کمیل غلامی، ناظر: ایرج نظری

سایپا تهران - ماشین سازی تبریز
تیم داوری؛
اشکان خورشیدی - محمد راهی - علی احمدی - سعید لهراسبی، ناظر: بهرام مهرپیما

تراکتور تبریز - پیکان تهران
تیم داوری؛
علی صفایی - حسن یوسفی - فرزاد بهرامی - مجید محمدی، ناظر: علیرضا یزدانی

نفت مسجد سلیمان - فولاد خوزستان
تیم داوری؛
محمد حسین ترابیان - حسن ظهیری - مهدی سیفی - عباس راکی، ناظر: حسین نجاتی

کد خبر 5097295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha