گردان‌های «حزب الله» عراق:

ما خواستار توقف فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در «بغداد» هستیم

ما خواستار توقف فعالیت‌های نظامی آمریکایی‌ها در «بغداد» هستیم

گردان های «حزب الله» عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که فعالیت های نظامی ایالات متحده آمریکا در شهر بغداد باید هرچه سریعتر متوقف گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، گردان های «حزب الله» عراق با صدور بیانیه ای به حملات راکتی شب گذشته به منطقه سبز بغداد واکنش نشان داد؛ حملاتی که مراکز و اماکن دیپلماتیک را هدف قرار داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه گردان های حزب الله عراق آمده است که گروه های مقاومت با حملات راکتی به منطقه سبز مخالف هستند. در بیانیه مذکور آمده است که دستگاه های امنیتی مسئولیت تحت پیگرد قرار دادن عاملان حملات مذکور را برعهده دارند.

در بیانیه حزب الله عراق همچنین فعالیت های نظامی ایالات متحده آمریکا در پایتخت این کشور به شدت محکوم شده است. حزب الله عراق در این زمینه عنوان کرده است: ما خواستار آن هستیم که فعالیت های نظامی آمریکا در بغداد هرچه سریعتر پایان یابد.

درحالی که سران ارشد گروه های وابسته به حشد شعبی مواضع خود در مخالفت با حملات راکتی به منطقه سبز را اعلام کرده اند اما «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی عجیب مدعی شده است که حشد شعبی عامل حملات مذکور بوده است.

گفتنی است، منابع خبری یکشنبه شب از شلیک چند فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خبر دادند. راکت‌های مذکور به سوی سفارت آمریکا در منطقه الخضراء شلیک شده بود. در این حمله بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد. پس از وقوع این حمله، آژیرهای هشدار از داخل پایگاه سوم التوحید در سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد.

کد خبر 5100910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha