۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۲

امام جمعه لامرد:

مرام سیاسی و منش اجتماعی حضرت زهرا(س) الگوی خانواده‌ها باشد

مرام سیاسی و منش اجتماعی حضرت زهرا(س) الگوی خانواده‌ها باشد

لامردـ امام جمعه لامرد با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه بر الگوگیری خانواده‌ها از مرام سیاسی و منش اجتماعی حضرت زهرا(س) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی حسین‌زاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی‌ماه سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) اظهار داشت: مردم ایران پیش از این از نعمت سواد به درستی بهره‌مند نبودند و طبیعی است که مملکت بی‌سواد نمی‌تواند راهش را به پیش برد.

وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، در لامرد که روزی دبیرستان هم وجود نداشت، هم اکنون دانشگاه‌های متعددی وجود دارد و باسوادی مردم از اهداف انقلاب بوده است.

حسین‌زاده ادامه داد: رتبه مطالعه در کشور بسیار پایین است، اما بی‌سوادی به حد صفر رسیده در عین حال تلاوت قرآن نیز در منازل کم و قرآن مهجور است و باید با تلاوت قرآن خانه‌ها را نورانی کنیم.

امام جمعه لامرد همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی تمام عیار از جهات مختلف است و توسل به ایشان کارگشاست.

وی بر لزوم آشنایی با سیره حضرت زهرا (س) تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها باید از مرام سیاسی و منش و رفتار اجتماعی ایشان درس بگیرند و همه باید تلاش کنیم تا در تمام عمر خود فاطمی زندگی کنیم.

حسین‌زاده، دشمن شناسی به موقع حضرت زهرا (س) را یکی از ویژگی‌های ایشان برشمرد و عنوان کرد: ایشان به خوبی درک کرد که چه کسی اسلام را هدف قرار داده و چه کسی مدافع اسلام است.

امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بسیاری از وزارتخانه‌های آمریکا که ادعای امنیت سایبری دارند، مورد حمله قرار گرفته‌اند و در برابر این تهدید گیج هستند و نمی‌دانند از کجا مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: ما شکست آمریکا را می‌بینیم و می‌دانیم که بزرگ‌تر از آمریکا و آمریکایی‌ها و قدرت‌های استکباری، خدا است.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: همانطور که دل‌ها را به سردار سپردیم، فضای شهر را آکنده از تصاویر کنیم و در فضای مجازی نیز تلاشی دوچندان کنیم و حال و هوای جامعه را عوض کنیم.

وی در مورد یوم الله ۹ دی نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور، راهپیمایی برگزار نمی‌شود و همه بزرگوارانی که دستی در فضای مجازی دارند این روز را به خوبی پاس دارند.

کد خبر 5104405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha