۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰

در راستای اجرای طرح آمایش آموزش عالی؛

دانشگاه خوارزمی در استان البرز به عنوان دانشگاه معین انتخاب شد

دانشگاه خوارزمی در استان البرز به عنوان دانشگاه معین انتخاب شد

رئیس دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح آمایش آموزش عالی پردیس این دانشگاه در استان البرز به عنوان دانشگاه معین انتخاب شد و باید پاسخگوی نیازهای این استان باشد.

عزیزالله حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیاده سازی آمایش آموزش عالی و برنامه دانشگاه خوارزمی در رابطه با اجرایی کردن این طرح گفت: شرایط دانشگاه خوارزمی با دیگر دانشگاه ها متفاوت است، دانشگاه خوارزمی هم در تهران و هم در استان البرز فعال است.

وی ادامه داد: پردیس دانشگاه در استان البرز باید پاسخگوی نیازهای این استان باشد و در حال حاضر به عنوان دانشگاه معین استان انتخاب شده است هدف از طرح آمایش آموزش عالی و استانی شدن برنامه ریزی ها این است که تمرکز در قانون گذاری، اجرا و تصمیم گیری در سراسر کشور توزیع شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: استان ها به فراخور نیازشان اعلام کنند که در چه رشته هایی دانشجو می خواهند و براساس نیاز محلی خود دانشجو پذیرش کنند، همچنین در حوزه های پذیرش دانشجو، نحوه پذیرش دانشجو، کیفیت اسکان دانشجویان، رویکردهای پژوهشی اینکه این رویکردها در چه زمینه هایی خوب است که در منطقه و استان باشد همه باید براساس طرح آمایش باشد.

وی تأکید کرد: طرح آمایش آموزش عالی در رویکردهای مختلف آموزشی پژوهشی، رفاهی و حتی دانشجویی و فرهنگی و برای پاسخگویی به نیازهای منطقه و استان رویکرد خوبی است اما آیا این برنامه می تواند به خوبی در این ۶ تا ۷ ماه به سرانجام و نتیجه برسد، بعید است بتوان تا پایان دولت ارزیابی از عملکرد آن ارائه شود.

وی افزود: همچنین ساماندهی دانشگاه های دیگر از نظر نیاز استانی رویکرد خوبی است همان طور که مستحضر هستید خیلی صندلی و ساختمان ها در استان های دیگر خالی است، برخی از مراکز، دانشگاه های غیرانتفاعی زیادی تاسیس کرده اند که صندلی های آن خالی مانده است بنابراین برای پذیرش دانشجو باید در سیاست گذاری هایی که دارند، تجدید نظر کنند.

کد خبر 5105077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha