۱۳ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۴

در گفتگو با مهر اعلام شد:

افزایش حقوق اساتید از محل صرفه جویی امکان پذیر نیست

افزایش حقوق اساتید از محل صرفه جویی امکان پذیر نیست

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: تامین منابع افزایش حقوق اساتید و کارمندان از محل صرفه جویی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه امکان پذیر نیست و دولت و مجلس باید بودجه آن را در نظر بگیرند.

احمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از وضعیت بودجه‌ای دانشگاه‌ها در لایحه ۱۴۰۰ گفت: همیشه به این صورت است که وقتی اعتبار دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد، بخش پژوهش بیشترین لطمه را می‌خورد.

وی افزود: ما در دانشگاه با هزینه‌هایی رو به رو هستیم که قابل حذف نیست؛ در ابتدا باید هزینه‌های پرسنلی را بدهیم و از طرفی دیگر هزینه‌های اضطراری داریم مثل سلف سرویس، آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت. این هزینه‌ها چیزهایی نیستند که دانشگاه بگوید، صرفه جویی می‌کند. بنابراین وقتی از بودجه کسر می‌شود، از بخش‌هایی مثل پژوهش و فناوری زده می‌شود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: در حالی که همیشه هیئت امنای دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی مثل وزارت علوم و نهادهای ذیربط همیشه تاکید دارند که باید تناسب مناسب میان هزینه پژوهشی و هزینه‌های کل وجود داشته باشد.

معتمدی درباره میزان افرایش بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ گفت: متوسط بودجه آموزش عالی ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده و بودجه دانشگاه امیرکبیر زیر ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به آن اعتراض داشتیم و اعلام کردیم این بودجه کفاف هزینه‌های ما را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی حقوق را داشتیم و از طرفی دیگر در یکی دو سال اخیر افزایش تورم را شاهد بودیم که در همه هزینه‌های نگهداری شاهد افزایش هزینه‌ها بودیم‌. همچنین در احکام جدید حقوق اساتید و کارمندان افزایش یافته اما اعتبارات آن دیده نشده است و اگر در این بودجه دیده نشود افزایش حقوق کارمندان و اساتید قابل اجرا شدن نیست.

معتمدی تصریح کرد: اینطور نمی‌شود که دولت و مجلس افزایش حقوق را تصویب کنند ولی اعتبار آن را در نظر نگیرند؛ نمی‌توان بودجه افزایش حقوق را از محل صرفه جویی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین کرد چرا که بحث یک میلیارد و دو میلیارد نیست.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: از سوی دیگر در یک سال اخیر نرخ ارز افزایش جهش گونه داشته و بر روی همه کارهای تحقیقاتی و خرید تجهیزات تاثیر گذاشته چرا که تجهیزات ما با ارز خریداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم، بودجه دانشگاه باید ۶۰ درصد افزایش یابد تا پاسخگوی نیازهای اساسی ما باشد. به طور مثال تغذیه دانشجویان بیش از ۱۰ درصد و در حال حاضر ۱۵ درصد بودجه دانشگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 5109746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      1 3
      از سرتون هم زیاده، استادی که هیچ کاری برای دانشجو انجام نمیده،هیچ تحقیقی انجام نمیده و فقط منتظر هست که دانشجو کار پژوهشی انجام دهد و اسم استاد هم باشد حقوقش حرام هست،به خاطر کرونا هم که دانشگاهی باز نیست که آب و برق و غذا و اینترنت و... بخواد. پس از سرتون هم زیاده.
      • هیات علمی IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
        3 0
        این وظیفه شماست که تحقیق کنید. البته اگر بخواهید چیزی یاد بگیرید! قرار نیست همه کارهای شما دانشجویان پرتوقع و دانشجونما را استادتون انجام دهد. در تمام دنیا استاد نقش راهنما و هدایت کننده دانشجو را برعهده دارد و این دانشجوست که مطابق عنوان دانشجو باید دنبال علم باشد.
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
      0 0
      باسلام .حدود یک ساله کل دانشگاه ها تعطیله .این همه بودجه سال 99کجاست. کدوم سفر خارجی.دانشجو واستاد کجا هستن.نه خبری از خوابگاه بوده ونه غذای دانشجویی. نه پیمانکا ونه پروژ ه های عمرانی. تمامی دانشکده هاتعطیله نه پول آب .برق .گاز و.............. نگهداری تاسیسات و........