۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱

علیاری در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

حوزه پادکست بین روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها مغفول است

حوزه پادکست بین روابط‌عمومی‌ها و سازمان‌ها مغفول است

داور نخستین مسابقه پادکست ریلی خبرنگاران می‌گوید پادکست، حوزه ای است که کم‌تر روابط عمومی و سازمان دولتی به آن پرداخته و جای کار زیادی در زمینه‌های مختلف دارد.

سارا علیاری داور نخستین مسابقه پادکست ریلی خبرنگاران، در گفتگو با خبرنگار مهر، این رویداد را یک اتفاق مثبت درباره راه آهن کشور دانست و گفت: بعد از جشنواره فیلم و عکس که سه سال پیش و با استقبال بسیار زیاد هنرمندان روبرو شد، این‌مسابقه در نوع خودش یک رویداد خلاقانه و مبتکرانه‌ای بود که راه‌آهن به آن پرداخت.

وی افزود: پادکست، حوزه ای است که کم‌تر روابط عمومی و سازمان دولتی  به آن پرداخته است و از این‌حیث، فعالیت راه آهن کاری قابل تقدیر است. از سوی دیگر با بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره و رویکردهای مختلف شرکت کنندگان به خوبی از علاقه این افراد به صنعت ریلی حکایت دارد. علی رغم این‌که مخاطبان اصلی این جشنواره را خبرنگاران تشکیل می‌دادند انتظار بود این‌عزیزان با نگاهی عمیق‌تر، کارشناسی و همراه با تحلیل نسبت به تولید آثار بپردازند اما در عمل به غیر از چند اثر، در بقیه آثار این موضوع  مشاهده نشد و به نظر می‌رسد این مهم یک خلا جدی در آثار رسیده بود که امیدوارم در دوره‌های بعدی، بهبود یابد.

این‌کارشناس رسانه نوع نگاه شرکت کننده‌ها به موضوع های مختلف و تعداد آثار رسیده را اقدام قابل‌قبولی برشمرد و گفت: خلاقیت  در برخی آثار رسیده و نگاه‌های انتقادی که در بعضی آثار وجود داشت در نوع خودش برای من جالب توجه بود چراکه معتقدم نگاه انتقادی می‌تواند در بهبود مسیر و اصلاح کار به برگزارکننده کمک شایانی کند و از این‌منظر، این‌نوع نگاه باید مورد توجه برگزارکنندگان این مسابقه نیز قرار بگیرد تا به کمک آن بتوانند به اصلاح ضعف‌های موجود در حوزه ریلی بپردازند.

علیاری درباره ارزیابی و نوع نگاه در داوری آثار این‌رویداد گفت: با توجه به این که سال‌ها در حوزه ریلی در رسانه‌ها قلم زدم، باید بگویم تحلیل‌هایی که در بعضی آثار وجود داشت و تحقیق هایی که در آثار باید انجام می‌شد در بعضی کارها خیلی کم‌تر از حد انتظار بود و اگر بخواهم به مجموع آثار نمره‌ای بدهم؛ باید نمره‌ای متوسط را در نظر گرفت. البته توجه به نگاه توسعه‌ای راه آهن که در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این‌زمینه برداشته است آن‌طور که باید در آثار به چشم نخورد و توقع می‌رفت شرکت‌کنندگان به این‌موضوع توجه جدی‌تر داشته باشند. در حوزه حمل و نقل ریلی فضا برای کار کردن بسیار است و از ابعاد مختلف اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  و ... می‌توان به این‌حوزه نگاه کرد و به تولید آثار متنوع و قابل قبول پرداخت.

داور مسابقه پادکست ریلی کشف استعدادها در این‌گونه جشنواره‌ها را نقطه عطف برگزاری آن عنوان کرد و گفت: کسانی که رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند، از نقاط قوتی در مقایسه با سایر آثار برخوردار هستند و برگزار کنندگان جشنواره می‌توانند با حمایت از این‌افراد کمک کنند تا استعداد آنها پرورش یافته و شکوفاتر شود. بی‌شک در صورت بروز چنین اتفاقی می‌توان امیدوار بود که در آینده آثار خوب و قابل قبولی در جهت اهداف برگزارکننده‌ها تولید شود.

وی در پایان گفت: با توجه به این‌که حوزه پادکست تاکنون کمتر مورد توجه سایر سازمان های مختلف بوده، متولیان حوزه ریلی می‌توانند با استفاده از این ابزار در مسیر توسعه خود گام بردارند و از طریق تولید آثاری قابل قبول و با کیفیت از فعالیت‌های خود در این‌حوزه با مخاطبان این‌حوزه سخن بگویند.

فراخوان نخستین مسابقه پادکست ریلی (ویژه خبرنگاران) شهریور امسال، توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران منتشر و از خبرنگاران شاغل و بازنشسته دعوت شد آثار خود را در قالب بیان تجربیات شخصی، تحلیل یا گزارش تولید کرده و در این‌مسابقه شرکت دهند.

کد خبر 5110745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha