پیام تسلیت حجت الاسلام قمی در پی درگذشت علامه مصباح یزدی

پیام تسلیت حجت الاسلام قمی در پی درگذشت علامه مصباح یزدی

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی از علما بزرگ جهان اسلام و انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی پیامی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی از علما بزرگ جهان اسلام و انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.‌

متن این پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لاَئِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشَاءُ وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیم (مائدة: ۵۴)

امروز عالم تشیع و بلکه جهانِ‌اسلام، سوگوار فقدان حکیم، مفسر و فقیهی است که تمام انباشت آبرو، دانش و فضائل خود را به عرصه جهاد علمی، فرهنگی و سیاسی آورد و الحق در عین سلوک معرفتی و معنوی ناب و تأثیرگذار خویش، سربازی یکّه‌تاز و فرماندهی پرفراز در میدان مبارزه دائمی خستگی ناپذیر با جریان ضلالت بود؛ ضلالتی که گرایش‌های سکولاریستی، لیبرالیستی و پلورالیستی آن، با آنکه بویی تجدد مآبانه و مدرن داشت، اما آکنده از رذالت بود و نهایت تلاش خود را برای بیرون کردن ایشان از میدان، صرف کرد.
لکن این سرو سترگ ستیهنده، شمشیرهای پیاپی و زهرآلود تهمت و توهین و تمسخر را به جان خرید و از نصرت حق، لحظه‌ای روی‌گردان نشد و مسیر سلوک معنوی خود را در همین طریقت مردافکن، به نهایت رساند و در قامت مثالی اعلی برای تجسم معنویت انقلابی در سلسله فقیهان عارف، ماندگار شد.

اگر نبود وحشت دشمنان انقلاب اسلامی از آیةالله مصباح یزدی رحمةالله‌علیه، از ماه‌ها پیش، وضعیت جسمانی معظم‌له را با دقت دنبال نمی‌کردند. ایستادگی و پای‌مردی بی‌بدیل ایشان در مقابل تحریف اسلام توسط مدعیان دروغین روشن‌فکری و اصلاحات و رسوا کردن حقیقت ضد دینی اندیشه‌های التقاطیِ رنگ به رنگی که در ادوار مختلف در چند دهه اخیر ترویج می‌شد، ایشان را خار چشم منحرفانِ از اندیشه‌ی نابِ دینی کرده بود.

با رحلت ایشان حوزه‌های علمیه و جامعه ایران یکی از ستون‌های سدّ محکم ولایت در محافظت از تحریفِ اسلام ناب را از دست داد. البته آثار پربار و غنی و شاگردان پرشمار و وفیّ که از امتیازات و توفیقات ویژه این عالم بزرگ بود، دل‌سوزانِ مکتب و نهضت را از امتداد برکات وجودی ایشان در دل تاریخ آینده، دل‌گرم و دل‌روش می‌کند.

اینجانب رحلت علاّمه‌ی مجاهد و عارف، حضرت آیة‌الله مصباح یزدی را به محضر زعیم حکیم امّت، عموم ملت ایران، حوزه‌های علمیّه و زعما و اَعلام و خیل پرشمار شاگردان و مستفیدان محضر و مکتب ایشان، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات را برای این عالم مجاهد از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

محمد قمی
۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۹ هجری شمسی
۱۸ جمادی‌الاولی ۱۴۴۲ هجری قمری
نخستین سالگرد شهادت سیدالشهدای‌مقاومت

کد خبر 5111124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha