۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۰۴

توسط انتشارات ارجمند؛

ترجمه «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس» چاپ شد

ترجمه «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس» چاپ شد

کتاب «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس» نوشته سارا نتلتون با ترجمه منصور ولی‌بیگی و نیره احمدی توسط انتشارات ارجمند منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس» نوشته سارا نتلتون به‌تازگی با ترجمه منصور ولی‌بیگی و نیره احمدی توسط انتشارات ارجمند منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب با معرفی و توضیح مبانی نظریه ذهن بولاس به شیوه‌ نظام‌مند، به سهم پردامنه کریستوفر بولاس در تکامل روانکاوی معاصر می‌پردازد. آثار متعدد بولاس حول محور نظریه روانکاوی، فنون بالینی و آسیب‌شناختی روانی هستند.

«درآمدی بر فراروان‌شناسی کریستوفر بولاس» را می‌توان به‌زعم نویسنده‌اش، واژه‌نامه تخصصی بولاس و لذا دروازه‌ای به دنیای مفاهیم فراروانشناسانه وی دانست. او تفکر روانکاوی را در حوزه‌هایی همچون ادبیات، معماری، تاریخ، انسان‌شناسی اجتماعی و سیاست هم به ‌کار بسته، و سه رمان و یک مجموعه نمایشنامه نیز نوشته است. با پیوند دادن نظریه و عمل، سلامت و آسیب‌شناسی، او ارتباط پیچیده جهانِ شخصیِ درونِ ذهنی را با جهان ابژه‌های بیرونی بررسی می‌کند.

تفکرات بولاس از نظریه ذهن فروید ریشه گرفته و با محور قراردادن پیچیدگی و آفرینندگی ذاتی ناخودآگاه، به ارائه مدل جدیدی تحت عنوان ناخودآگاه پذیرنده پرداخته و از این رهگذر مفاهیم جدیدی را به روانکاوی معاصر وارد کرده است. نوشته‌های او، افرادی با طرزفکر خاص را به سرعت مجذوب خود می‌کند. بولاس در قالب مفاهیمی‌ همچون خلاقیت، تجارب زیبایی‌شناختی، بی‌همتا بودن شخصیت انسان، فرایند ناخودآگاه رشد و تغییر و ...، ایده‎های پرامید و جذابی می‌آفریند و خواننده را به تکاپو می‌اندازد تا خویشتن را در مناسبتی جدید با امور آشنا و مألوف قرار دهد. از طریق مفاهیمش به مخاطب روش فکر کردن می‌دهد تا به این بیندیشد که در سرش چه می‌گذرد، درعین حال غافل از این نیست که نهایتاً چیزی در خویشتن انسان‌هاست که از دسترس و بیان خارج است.

روانکاوان، روان‌درمانگران و مشاوران و نیز برای روان‌پزشکان، روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی که به‌دنبال کاربست مفاهیم روان‌تحلیلی در اقدامات درمانی خود هستند، مخاطبان این‌کتاب‌اند.

این‌کتاب با ۱۷۶ صفحه و قیمت ۳۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5115037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha