۱۷ دی ۱۳۹۹، ۹:۱۰

مهر گزارش می دهد

تلخ و شیرین کارهای جهادی/ قرار همدلی برمدار شهدا

تلخ و شیرین کارهای جهادی/ قرار همدلی برمدار شهدا

آمل- طی ۱۰ ماه گذشته گروه های جهادی و مردمی سختی ها و مشقت های فراوانی را برای خدمت به مردم به جان خریده اند تا درد و آلامی را در شرایط کرونایی التیام بخشند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی غلامی: در روزهای نخست همه گیری وشیوع بیماری کرونا در کشور که کمبود ماسک دریک سو خودنمایی می‌کرد و از سوی دیگر سودجویان دراین اوضاع بحرانی با بالابردن قیمت ماسک‌ها به دنبال پرکردن جیبشان بودند، گروه‌های جهادی و خودجوش مردمی برای تأمین نیاز ماسک پای کار آمدند تا سهمی در کاهش شیوع این معضل بزرگ کشور داشته باشند.

گروه جهادی شهید رضا حاجی زاده از شهدای مدافع حرم شهرستان آمل نام یکی از همین گروه‌های جهادی است که از زمان شروع بیماری کرونا پشت میزکار نشستند تا با تولید بیشتر، نگرانی‌ها را کمتر بکنند.

اعضای «گروه جهادی شهید رضا حاجی زاده» آمل از روز اول گفته‌اند به یاری خدا و با عزم و اراده جمعی، کرونا را شکست خواهند داد و همچنان پای حرفشان ایستاده‌اند. قرارشان می‌شود ۸ صبح تا ۱۷ عصر در ۴ حسینیه محوری شهر آمل که اکنون به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است.

بانوان خیاط در خط تولید ماسک پای چرخ خیاطی‌ها می‌نشینند، از پیر و جوان گرفته تا کودک ۱۰ ساله که ماسک‌های تولید شده را برای بسته بندی کردن و برچسب گذاری به یا و نام شهید رضا حاجی زاده خودجوش دست به کار شده‌اند.

گروه‌های جهادی به همین دلیل است که هرکدام علاوه‌بر مراعات اصول بهداشتی، هر کاری از دستشان برمی‌آید برای به زانو درآوردن این ویروس ناخوانده، دریغ نمی‌کنند.

بعضی‌ها ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان بین همشهریانشان توزیع می‌کنند، بعضی دیگر داوطلبانه کار ضدعفونی‌کردن کوچه و خیابان‌های محله و شهر را برعهده می‌گیرند و یک گروه هم مثل گروه جهادی شهید رضا حاجی زاده آمل، یک حرکت جمعی به وسعت تمام ایران برای تولید ماسک همت کردند.

گروه‌های مردمی بیکار ننشسته‌اند

در شهرستان‌های مازندران گروه‌های جهادی و مردمی به‌خصوص جامعه خیاطان و دوزندگان مرد وزن بیکار ننشسته‌اند و این روزها با همراهی کارگاه‌های خانگی، گروهی و حتی نیمه‌صنعتی و کوچک به تولید ماسک می‌پردازند.

هرچند آمار دقیقی از این کارگاه‌ها در سطح استان مازندران نیست اما تقریباً در همه شهرستان‌های استان ازجمله آمل این فعالیت‌ها دیده می‌شود.

از سوی دیگر گروه‌های جهادی ازجمله " گروه جهادی شهید رضا حاجی زاده" آمل به دنبال تأمین و توزیع ماسک رایگان برای روستاها و شهرهای مختلف هستند تا مشکل مردم را در تأمین ماسک و تا حد زیادی برطرف کنند.

لذت کارکردن گروه‌های جهادی برای کمک به مردم

محمدی یکی از اعضای این گروه مردمی با اشاره به پیشقدم شدن نیروهای جهادی در حوادثی که نیاز به کمک و ایثار مردم هست، عاشقانه پای کار بودند، گفت: حضور گروه‌های جهادی دراین کرونایی، یادآور ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است که از سلامت خود گذشتند و در خط مقدم ایستادند.

این بانوی خیاط آملی افزود: بسیاری از خانم‌های گروه با مدیریت زمانی کار درکارگاه و خانه، به خوبی توانستند کمک کار خوبی برای تولید وتامین ماسک‌های مورد نیاز در سطح شهرستان باشند.

وی اضافه کرد، گروه‌های جهادی بدون چشم داشت و از روی حس نوع دوستی به هموطنان برای ریشه کن شدن هرچه سریع‌تر این ویروس پای کارآمدند و هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و میدان مبارزه را ترک نکردند.

فعالیت ۴ کارگاه شهید حاجی زاده آمل درتولید ماسک

مسئول گروه جهادی شهید رضاحاجی زاده آمل در خصوص فعالیت این گروه و چگونگی تشکیل آن گفت، این گروه از هفته‌های نخست شیوع بیماری کرونا بنا به ضرورت جامعه و مشکلی که برای تأمین شهروندان به خصوص اقشار کم توان وجود داشت، این گروه با حضور داوطلبانه خانم‌های خیاط شهر تشکیل شد.

عبدالله شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۴ حسینیه محوری شهر آمل را به کارگاه تبدیل والحمدالله همه اعضا مثل یک کارگاه واقعی کار می‌کند، افزود: ۴۵ نفر از آقایان وخانم های خیاط از ابتدای شروع بیماری کرونا تا به الان که بیش از ۱۰ ماه سپری شده به تولید ماسک‌های دولایه واستاندارد مشغول هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور، همکاری خانم‌های و آقایان خیاط در این گروه درپی فراخوان اعلام شده وبه صورت کاملاً داوطلبانه بوده و ازهمه مهمتر اینکه هیچیک از این افراد در قبال کاری که در طول روز انجام می‌دهند، چشم داشت مالی ندارند.

تولید وتوزیع ۶۰۰ هزارعدد ماسک رایگان در سطح کشور

مسئول گروه جهادی شهید رضاحاجی زاده آمل با بیان اینکه در این مدت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار عدد ماسک دولایه توسط ۴ کارگاه این گروه تولید شده است، گفت: همه ماسک‌های تولیدی به همراه عکس برچسبی از شهید مدافع حرم شهید حاجی زاده و به نیت این شهید رایگان در استان‌های مختلف کشور توزیع شد.

شکری ادامه داد: به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی حدود ۱۲ هزار عدد ماسک تولیدی این گروه، برای مراسم‌های یادبود سردار دل‌ها به کرمان ارسال شد که خواستیم حداقل دراین راه نیز این گروه سهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این گروه و اعضای کارگاه‌ها وظیفه شناسی در قبال همه گیرشدن بیماری کرونا در سطح جامعه بوده است، گفت: گروه جهادی شهید حاجی زاده متعهدانه درتولید ماسک رایگان درخدمت مردم شهرستان، استان مازندران ودیگر مناطق کشور خواهد بود و ان شاءالله درسایه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هرچه زودتر این بیماری از کشور ما ودیگر کشورها ریشه کن شود.

گفتنی است ماسک‌های تولید شده توسط گروه جهادی " شهیدرضاحاجی زاده" به‌صورت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی و محلات درآمل، شهرهای مازندران و همچنین مناطق محروم استان‌های مختلف ارسال می‌شود.

کد خبر 5115198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha