۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

رزمایش مؤمنانه حرکت بزرگی است/ تأمین زمین برای مسکن محرومان

رزمایش مؤمنانه حرکت بزرگی است/ تأمین زمین برای مسکن محرومان

اهواز- مشاور وزیر راه وشهرسازی با تأکید بر اینکه رزمایش مؤمنانه حرکت بزرگی است، گفت: وزارت راه وشهرسازی زمینی را برای مسکن محرومان تأمین می‌کند و برای اینکار محدودیتی به غیر از اهواز نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین میر شفیع پیش از ظهر امروز در مراسم مرحله چهارم کمک‌های مؤمنانه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به اقشار محروم و نیازمند این استان، اظهار کرد: این رزمایش حرکت بزرگی است که به دستور مقام معظم رهبری در قالب مساوات انجام می‌شود.

وی افزود: مردم در دوران‌های مختلف و در گلوگاه‌ها و زمان‌های خاصی که کشور دچار مشکل بوده است، تلاش بسیار و همدلی‌های گسترده‌ای داشته‌اند؛ در زمان وقوع سیل هیچ‌کسی فکر نمی‌کرد که اهل کدام نقطه از کشور در چه جایگاهی قرار دارد بلکه همه با جان و دل تلاش می‌کردند تا مایحتاج عمومی سیل‌زدگان را تأمین کنند و به مقابله با سیل بپردازند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون هم کشور دچار یک مشکل مضاعف شد که از آن جمله می‌توان به گرفتاری‌های ناشی از کرونا، وضعیت اقتصادی کشور و همچنین بحث تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که تحمیل شده است، اشاره کرد.

میر شفیع ادامه داد: جنگ اقتصادی گسترده‌ای با قدرتمندترین اقتصادهای دنیا داریم؛ مقابله با دژخیم ترین آدم‌هایی که در قرن حاضر وجود دارد، کسانی که حتی با تأمین دارو و درمان کودکان هم مقابله می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌های مؤمنانه برای استان خوزستان تأثیر خوبی را داشته است، عنوان کرد: برای کاهش بار اقتصادی بر دوش مردم و به ویژه در بحث مسکن که یکی از معضلات خوزستان است، تلاش می‌کنیم؛ بازآفرینی شهری یکی از کارهای بزرگ در حال انجام در استان خوزستان که تاکنون کمتر از آن صحبت شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم همکاری با بسیج برای رفع محرومیت در جامعه، یادآور شد: در سراسر خوزستان به غیر از اهواز هرجایی که نهادهای حمایتی برای تهیه مسکن آمادگی داشته باشند، وزارت راه و شهرسازی زمینی را برای مسکن محرومان تأمین می‌کند و برای این کار هیچ محدودیتی به غیر از اهواز نداریم.

میر شفیع بیان کرد: بسیاری از مردم خوزستان از قبل خانه داشتند ولی با مشکل سند ملکی مواجه شدند که وزارت راه و شهرسازی با یک حرکت جهادی صدور مجوزهای لازم را آغاز کرده است؛ اسناد این منازل را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تا ۲۵۰ مترمربع و در سایر شهرهای استان به غیر از اهواز تا ۱۵۰ مترمربع باقیمت‌های منطقه‌ای واگذار کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی خودش را مکلف می‌داند تا برای کاهش فشار اقتصادی که بر دوش اقشار ضعیف به خصوص خوزستان که فشارهای مضاعف ناشی از وقوع سیل و بیکاری به آنها وارد شده است، بیشترین تلاش را به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مرحله از کمک‌های مؤمنانه اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان که با همکاری فرماندهی بسیج وزارت متبوع برگزار شده است، یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

کد خبر 5122242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سارا طهماسبی IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      برای کمک به محرومان روستای کوشکک