۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۱۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی از شبکه شاد بهره مند نیستند

۱۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی از شبکه شاد بهره مند نیستند

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: علی رغم تمام تلاش ها، ۱۸ هزار  دانش آموز در سطح استان از فضای مجازی و شبکه شاد بی بهره هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی پیش از ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت شورای آموزش و پرورش بیان کرد: این شورا در راستای تبیین سند بنیادین تحول آموزش و پرورش شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۷۰ جلسه شورای آموزش و پرورش و ۴۰۶ مصوبه داشتیم، گفت: آموزش و پرورش علی رغم میل باطنی به سمت و سوی مجازی رفته و فعالیت‌های خوبی در این بستر انجام شده است.

واقعی با بیان اینکه پنج همکار فرهنگی در استان قربانی کرونا شده‌اند، اظهار کرد: پرسنل آموزش و پرورش در فضای مجازی و فیزیکی طی ایام کرونا، اقدامات قابل تقدیری انجام داده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در آموزش ها مجازی آنچه مطلوب است، اتفاق نمی‌افتد، گفت: همچنین بستر مجازی آسیب‌های به دنبال دارد که نیازمند توجه خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیمات اخذ شده، از بهمن ماه آموزش پایه‌های اول و دوم ابتدایی با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز حضوری برگزار می‌شود.

قصه کمبود فضای آموزشی پا برجاست

واقعی ادامه داد: همچنین مدارس زیر ۵۰ نفر هم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را خواهند داشت.

وی سلامت دانش آموزان را یکی از اولویت‌های مهم دانست و افزود: ضدعفونی روزانه مدارس و تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی مورد توجه ویژه کادر مدارس قرار دارد.

واقعی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان بیان کرد: علی رغم اقدامات انجام شده در ساخت و مدارس، کمبودها به ویژه در مرکز استان احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: به دنبال مهاجرت روستاییان طی سال‌های گذشته، بسیاری از فضاهای آموزشی در روستاها خالی شده و کمبود فضا در مرکز استان را رقم زده است.

وی از اجرای طرح هدایت خبر داد و گفت: این طرح ویژه مناطقی که دانش آموزان امکان دسترسی به آموزش مجازی ندارند، اجرایی می‌شود.

توزیع ۶ هزار تبلت و گوشی بین دانش آموزان محروم

واقعی با بیان اینکه بیش از پنج هزار تبلت و موبایل در اختیار دانش آموزان محروم قرار گرفته است، گفت: هزار گوشی موبایل از سوی خیرین و همکاران فرهنگی در اختیار محرومان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علی رغم این خدمات، ۱۸ هزار دانش‌آموز در سطح خراسان جنوبی از فضای مجازی و شبکه شاد بی بهره هستند.

واقعی با بیان اینکه از این تعداد شش هزار نفر در مناطق روستایی هستند که آموزش آنها به صورت حضوری انجام می‌شود، افزود: بخش دیگر از دانش آموزان مباحث آموزشی را از طریق درس نامه دنبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به رویکرد شورای آموزش و پرورش، دو تفاهم نامه با وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها در راستای ارتقاء سطح آموزش استان منعقد شده است.

کد خبر 5123430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha