۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲

با اشاره به بحران لیبرالیسم؛

لاوروف: «ناوالنی» بهانه غرب برای انحراف افکار عمومی است

لاوروف: «ناوالنی» بهانه غرب برای انحراف افکار عمومی است

وزیر خارجه روسیه می گوید کشورهای غربی به داستان ناوالنی پر و بال می دهند تا توجه اذهان عمومی را از بحران لیبرالیسم منحرف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه می گوید واکنش کشورهای غربی به خبر بازداشت «آلکسی ناوالنی» از مخالفین دولت مسکو، بیشتر از بابت انحراف افکار عمومی از بحرانی است که لیبرالیسم با آن دست و پنجه نرم می کند.

وی در این باره افزود: می بینیم که چطور به خبر بازگشت ناوالنی به روسیه چسبیده اند. می فهمم که تا چه اندازه از اظهارنظرهای کماکان مشابه درباره این موضوع به وجد می آیند. سیاستمداران غربی از این بابت خوشحالند چراکه فکر می کنند راهی برای انحراف اذهان عمومی از عمیق ترین بحرانی که الگوهای توسعه نظام لیبرال با آن مواجه است؛ یافته اند.

لاوروف ادامه داد که غرب باید عادلانه بازی کند و به دنبال حل مشکلات داخلی از راه همکاری بین المللی و در چارچوب چندجانبه گرایی باشد.

به گزارش مهر، «آلکسی ناوالنی» یکی از منتقدان دولت روسیه روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان مسمومیت ادعایی خود در تابستان گذشته از آلمان عازم روسیه شد؛ اما به محض ورود به فرودگاه مسکو توسط پلیس روسیه بازداشت شد.

سازمان خدمات زندان مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوالنی به دلیل نقضِ محکومیت زندان تعلیقی خود بازداشت شده و تا زمان برگزاری جلسه دادگاه در ماه میلادی جاری در بازداشت خواهد بود.

اکنون ناوالنی با احتمال محکوم شدن به ۳ سال و نیم حبس روبروست.

کد خبر 5124733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha