۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۵۶

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی عنوان کرد:

تولید ۴۶۰۰ قطعه مورد نیاز صنایع ریلی در داخل کشور

تولید ۴۶۰۰ قطعه مورد نیاز صنایع ریلی در داخل کشور

مشهد - معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تولید ۴۶۰۰ قطعه مورد نیاز صنایع ریلی در داخل کشور خبر داد و گفت: با تلاش متخصصان ، واگن و لوکوموتیو داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ضیایی مهر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مجموعه راه آهن خراسان با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی کشور در دستور کار راه آهن قرار دارد، اظهار کرد: راه آهن برای ساخت ۵۵۰ قطعه وارداتی صنعت حمل و نقل ریلی کشور دست یاری به سوی شرکت‌های دانش‌بنیان، قطعه سازان و مجموعه‌های دانشگاهی دراز کرده است.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هماهنگی لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دو سال گذشته انجام شده است و با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی از واردات ناوگان ریلی به کشور جلوگیری و واگن و لوکوموتیو داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی شده است.

وی با تاکید بر اینکه به توانمندی و ظرفیت‌های صنایع داخلی اطمینان داریم و درصدد تأمین منابع مالی برای سرمایه گذاران این بخش هستیم، اظهار کرد: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ساخت ناوگان ریلی شامل واگن‌های باری و مسافربری و لوکوموتیو در داخل کشور به ترتیب ۸۴ و ۲۰ درصد افزایش داشته است که تمامی این موفقیت‌ها را مرهون توجه و تکیه بر توانمندی‌های شرکت‌های داخلی می‌دانیم.

ضیایی مهر گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید داخلی، رونق و جهش تولید و با تکیه بر توان ۲۹۶ شرکت قطعه ساز و کارخانه‌های سازنده و بازسازی کننده، شاهد تولید بومی ترمز واگن و "چرخ ملی" در ناوگان ریلی کشور بودیم که نتیجه آن خودکفایی کامل ایران در تولید واگن باری بود.

کد خبر 5125058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha