۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

انقلاب ایران بزرگترین شکست آمریکا بود

انقلاب ایران بزرگترین شکست آمریکا بود

اصفهان - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هدف اصلی انقلاب مقابله با استکبار بوده و این انقلاب بزرگ‌ترین شکست آمریکا بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی احمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری شورای تبلیغات اسلامی در خصوص برنامه‌های دهه فجر، حرکت ۲۲ بهمن را یک حرکت دینی شمرد و اظهار داشت: پایگاه انقلاب مساجد بود و هدف آن ایجاد حاکمیت دینی در کشور بوده و رهبر نیز یک مرجع دینی بوده‌اند که نشان می‌دهد این انقلاب دینی بوده است و شعار اصلی و محور اصلی آن رهبر انقلاب بوده‌اند.

وی افزود: آرمان‌های این انقلاب دینی بود و این موضوع از شعارها پیداست و این حرکت، حرکتی دینی است و مقاومت نیز بر سر ارزش‌ها و احیای شعارهای قرآن و احکام دین بود و انقلاب، مردم و امام برابر ذلت و خواری حاکمان این کشور ایستاد و قبول نکردند که استکبار باعث ذلت مردم شود.

عصبانیت سال ۴۲ امام باعث حرکت مردم شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: فریادهای امام در سال ۴۲ و عصبانیت ایشان از ذلت مردم باعث حرکت مردم شد و مردم با چپاول استکبار مقابله کردند، زیرا در دوران شاه ۱۵ روز یک‌بار شاهان و حامیان با نمایندگان انگلیس و آمریکا نشست داشتند و این به معنای فرمان‌بری از آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین فاجعه برای آمریکا سقوط شاه بود، گفت: هدف انقلاب مقابله با بی عدالتی، چپاول و وابستگی که کشور به بیگانگان و هدایت‌های بیگانگان داشت بود و انقلاب با همه این‌ها مقابله کرد و انقلاب برای مقابله با دین ستیزی ایستاد و استبداد و دیکتاتوری را با انقلاب رفع کردند.

احمدی علت پیروزی انقلاب را نصرت الهی و هدایت امام و اتحاد مردم دانست و ادامه داد: درایت و لحظه شناسی امام پیروزی انقلاب را به دنبال آورد و در این بین بیانیه امام در ۲۱ بهمن نقش مهمی در پیروزی داشت و شاید اگر این بیانیه نبود مسیر انقلاب فرق می‌کرد.

تعیین حاکم عادل و غیر وابسته بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب بود

وی گفت: اصلی‌ترین دستاورد انقلاب این بود که حاکم وابسته را به حاکم عادل، اسلام شناس و غیر وابسته به بیگانگان تبدیل کرد و در حال حاضر چالش این است که نظام مقدس با تقویت خود شعار محو این قدرت و استکبار را می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر چالش استکبار، قدرت ایران است، گفت: منافع این کشور زمانی در دست بیگانگان بود ولی الان مقاومت‌های ۴۲ ساله مانع دست درازی آنها شده است و نمونه‌ای از این مقاومت رشادت حاج قاسم سلیمانی است.

وی اضافه کرد: دشمنان در این مدت تلاش کردند تا ما به تمام آرمان‌های انقلاب نرسیم و در این راه باید در دهه فجر برنامه‌های انقلاب باید تبیین شود و برنامه رهبر انقلاب راهبرد اصلی این تبیین است و در این میان محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا باید مورد توجه قرار بگیرد.

احمدی با بیان اینکه گرچه به برخی از تصمیمات ستاد ملی کرونا منتقد هستیم، اظهار کرد: با این وجود تابع کامل دستورات ستاد هستیم؛ اصلی‌ترین سیاست فراگیری برنامه‌ها است و با وجود محدودیت‌ها همه اقشار باید در دهه فجر نقش داشته باشند.

وی با اشاره به نقش آفرینی دهه فجر در پایبندی مردم به آرمان‌های انقلاب تصریح کرد: با وجود گذشت ۴۲ سال از انقلاب نگاه به دل جوانان نشان می‌دهد هنوز عدالت دوستی و وحدت در دل جوانان وجود دارد. همچنین امید و شادی آفرینی در دهه فجر مورد توجه است و در کنار آن کمک مومنانه در دهه فجر مورد توجه قرار می‌گیرد.

تصادف دهه فجر و تولد حضرت فاطمه فرخنده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ۲۰ کارگروه برای برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی دهه فجر در استان ایجاد شده است، تاکید کرد: مصادف شدن تولد حضرت فاطمه و روز زن با دهه فجر باید ایجاد برنامه‌های شادی آفرین کند و این موضوع با چندین برنامه نمود خواهد کرد.

وی افزود: در ۱۰۶ شهر استان ستادهایی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده و بخش‌های مختلف استان با بخش داران جلساتی گذاشته شد و برنامه‌های عمومی و مردمی خوبی در دست اجرا است و ارتباط با سمن‌های فعال مردمی برای نقش آفرینی آنها جز برنامه‌ها بوده است.

احمدی با تاکید بر توجه ویژه به جوانان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های تعاملی دهه فجر ادامه داد: همچنین برای همکاری تشکل‌های دانشجویی برنامه‌های خوبی وجود دارد و جشنواره‌های متعددی از جمله حضور قشرهای اقلیت‌های دینی، جشنواره عکاسی ادیان، جشنواره بصیرت فاطمی بین خیریه‌های مختلف، برنامه‌های محله محور با پخش موسیقی، رونمایی از کتاب‌های کودکان و نوجوان، جشنواره ویژه قصه گویی کودکان و همچنین جشنواره نشریات چند رسانه‌ای از جمله برنامه‌های شاخص دهه فجر در استان اصفهان است.

۲۲ بهمنی متفاوت بدون اجتماع

وی اضافه کرد: یادبود ۲۱۷ شهید اصفهان در دهه فجر، مراسم سالروز ورود امام بدون اجتماع و به صورت نمادین، حرکت ورزشکاران از قبور شهدای گمنام سطح شهر اصفهان، گرد همایی خواهران و تجلیل از بانوان فعال در حوزه سلامت و تولید، اجرای طرح مادران آسمانی، عطر افشانی قبور شهدا و اختتامیه جشنواره ارادت به حضرت صاحب‌الامر از دیگر برنامه‌های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: سر دادن شعار الله اکبر بر بام مساجد و خانه‌ها در ساعت ۲۱ روز ۲۱ بهمن همچون سال‌های گذشته مورد توجه است و در این میان حضور جوانان انقلابی نقش مهمی دارد.

وی در خصوص برنامه‌های روز ۲۲ بهمن افزود: با توجه به لزوم پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اجتماع و راهپیمایی در روز ۲۲ بهمن نخواهیم داشت ولی برنامه جایگزینی از جمله راهپیمایی خودرویی و موتوری انجام خواهد شد و باید بدانیم امسال با ۴۱ سال گذشته انقلاب متفاوت است.

احمدی تاکید کرد: شعار اصلی دهه فجر امسال به صورت سراسری "انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار" می‌باشد.

کد خبر 5132141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha