۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶

امروز انجام شد؛

رقابت ۶۹ متقاضی در آزمون درجه ایثار هلال احمر خراسان جنوبی

رقابت ۶۹ متقاضی در آزمون درجه ایثار هلال احمر خراسان جنوبی

بیرجند- طی برگزاری آزمونی، ۶۹ متقاضی برای کسب درجه ایثار هلال احمر در خراسان جنوبی به رقابت پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، طی برگزاری آزمونی در صبح امروز پنج شنبه، ۶۹ متقاضی برای کسب درجه ایثار هلال احمر در خراسان جنوبی به رقابت پرداختند.

محمد رضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری آزمون بیان کرد: امدادگران و نجاتگران هلال احمر دارای سه درجه شامل درجه‌های یک، دو و سه هستند.

وی با بیان اینکه ایثارگری را آخرین درجه در امدادگران هلال احمر دانست و گفت: آزمون ایثارگری در دو مرحله آمادگی جسمانی و آمادگی مهارتی برگزار می‌شود.

رضایی با بیان اینکه مرحله آمادگی جسمانی شامل ۹ آیتم و آمادگی مهارتی شامل پنج آیتم است، افزود: امدادگران و نجاتگران بعد از کسب نمره قبولی در آزمون آمادگی جسمانی به مرحله مهارتی می‌روند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ۶۹ نجاتگر استان در آزمون جسمانی به رقابت پرداخته که ۵۷ درصد از آنها پذیرفته شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه ۳.۵ درصد از مجموع شرکت کنندگان کشور در این آزمون، مربوط به خراسان جنوبی می‌شود، گفت؛ این امر نشان می‌دهد که جمعیت هلال احمر استان در تربیت نیروهای ایثارگر به مراحل مطلوبی رسیده است.

وی اظهار کرد: امید است با برگزاری اینگونه از دوره‌ها و آزمون‌ها، امدادگرانی فعال و کوشا برای رسیدگی هر چه بیشتر به حوادث احتمالی تربیت کنیم.

رضایی با اشاره به داوطلبانه بودن خدمت در هلال احمر بیان کرد: بخش اعظمی از جوانان هلال احمر در صحنه‌های مختلف کاملاً داوطلبانه به ارائه خدمت می‌پردازند.

وی اخذ درجه ایثار را مقدمه‌ای برای ورود به جمعیت هلال احمر دانست و گفت: با برنامه ریزی جمعیت هلال احمر، در استخدام‌های آتی جمعیت از اعضای داوطلبی که موفق به کسب درجه ایثار شده‌اند، استفاده می‌شود.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، یک ایثارگر هلال احمر تمامی دوره‌های تخصصی امدادگری را می‌گذراند و برای امدادرسانی به هر گونه حادثه‌ای از تجارب لازم برخوردار است.

کد خبر 5133178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha