۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۳۸

در نامه‌ای سرگشاده مطرح شد؛

اعتراض فعالان گردشگری به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان سمنان

 اعتراض فعالان گردشگری به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان سمنان

شاهرود- برخی از شاغلان تأسیسات گردشگری شرق استان سمنان در اعتراض به آنچه که بی‌عدالتی و تخلف در برگزاری مجامع عمومی اولیه نامیده‌اند، خواستار ابطال تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از صاحبان مشاغل بخش خصوصی تأسیسات گردشگری شرق استان سمنان در اعتراض به بی عدالتی و سهل انگاری‌های قانونی که در مجامع عمومی تشکل‌های حرفه‌ای صورت گرفته، طی درخواستی به صورت مکتوب و با امضای حداکثری اعضای مربوطه، خواستار ابطال تشکل‌های مذکور شدند.

راهنمای گردشگری بین‌المللی شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، در این باره گفت: متأسفانه مجامع عمومی اولیه این تشکل‌ها در وضعیت خطرناک کرونایی کشور برنامه‌ریزی‌شده بودند و همچنین اطلاع رسانی‌های انجام شده صرفاً از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است که طبیعتاً بخش قابل توجهی از فعالان تأسیسات گردشگری استان از مجامع تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری باخبر نشدند.

محسن شریعتی اظهار داشت: هرچند شرایط شیوع ویروس کرونا به تنهایی دلیل قانع کننده‌ای برای عدم حضور همکاران بوده اما لازم بود اعضای هیئت‌های مؤسس، به متن درج شده در روزنامه و شبکه‌های اجتماعی بسنده نمی‌کردند و به صورت تلفنی یا پیامکی اطلاع رسانی دقیقی را انجام می‌دادند.

وی افزود: برگزاری این جلسات در مرکز استان بدون توجه به پراکندگی تأسیسات گردشگری که غالباً در شرق استان مستقر هستند، منجر به شرایط کاملاً نابرابر در انتخابات شده و عملاً حضور اعضای تأسیسات گردشگری شرق استان در هیئت‌مدیره‌های این تشکل‌ها، بسیار پایین بوده است.

این فعال گردشگری ضمن اشاره به اثربخشی تشکل‌های حرفه‌ای تأسیسات گردشگری در استیفای مطالبات بخش خصوصی، از لزوم مشارکت بالای فعالان گردشگری استان سمنان سخن گفت و بیان کرد: اهمیت و کارکرد تشکل‌های حرفه‌ای به بهره‌مندی از ظرفیت‌های برگزیده استانی در گروه هیئت مدیره این تشکل‌ها است در حالی که مشارکت پایین‌تر از ۳۰ درصد در مجامع عمومی یاد شده، نشان از عدم بهره برداری از ظرفیت‌های مفید استان به صورت متوازن بوده است.

شریعتی همچنین با اشاره به ارسال دو نامه اعتراضی از سوی دفاتر و راهنمایان گردشگری شرق استان به نهادهای نظارتی فرادستی، از لزوم ورود مسئولان عالی رتبه گردشگری استان در مسئله فوق سخن گفت و ابراز کرد: رنجش‌های فراوان فعالان گردشگری استان و بروز تنش‌ها و اختلافات صنفی متأسفانه باعث بروز نارضایتی شده است.

وی افزود: مجامع عمومی تأسیسات گردشگری استان سمنان شامل دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، راهنمایان گردشگری، واحدهای اقامتی، سفره خانه‌های سنتی و رستوران‌های بین راهی بوده که از ۲۱ تا ۳۰ دی ماه در شهر سمنان برگزار شد.

کد خبر 5133830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      2 1
      چنین موضوعی قابل قبول نیست چطور نمایندگان قطب گردشگری استان با این اطلاع رسانی ضعیف و این اقدامات حضور نداشتند؟؟ اداره کل میراث با چه هدفی ، اینقدر غیرحرفه ای عمل کرده؟
    • سعید IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      1 1
      دوستان کلا با تشکل مشل دارن و جایی که خودشون نباشن میخوان هیچ کس نباشه، کسانی که تشکل حرفه ای واسشون با اهمیت بوده تو جلسه حضور داشتن
    • مرتضی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 0
      واقعا توی کرونا همه رو کشوندن برا انتخابات؟؟! بابا جون مردم براتون اهمیت نداره واقعا! دیگه چقدر باید عزیزانمون پرپر بشن تا بفهمیم متاسفم