۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱

روح‌الامینی در صحن مجلس:

شفافیت ضروری است/ نباید از عدالت‌خواران واهمه داشته باشیم

شفافیت ضروری است/ نباید از عدالت‌خواران واهمه داشته باشیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل شفافیت ضروری است اما نباید باعث عدم ایفای نقش نمایندگی شود و از ترس عدالت‌خواران طور دیگری رفتار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین روح الامینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح شفافیت آرای نمایندگان، گفت: بنده با شفاف‌سازی مخالف نیستم بلکه با روش رسیدن به آن مخالف هستم. 

وی با بیان اینکه نباید نمایندگانی که استدلال دارند را برای موافقت و مخالفت کردن با موضوعی تحت‌الشعاع قرار دهیم، اظهار داشت: چرا باید امروز صبح جلسه غیرعلنی برگزار شود و نگران نتیجه رأی‌گیری روز گذشته درباره کلیات بودجه باشیم؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا مجلس در رأی به اعتبارنامه‌ها، انتخاب هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌ها نیز شفاف عمل کرده است، تصریح کرد: نمی‌توان ویترینی نظر دهیم اما خلافش عمل کنیم. شفافیت به معنای پخش علنی جلسات کمیسیون‌ها و به این معناست که شفافیت یعنی یک نماینده عبد و عبید یک نهاد یا NGO در داخل کشور نشود.

روح الامینی گفت: ما پیرو مسئله عدالت‌خواهی به درخواست رئیس قوه قضائیه با دوربین به لواسان رفتیم و زمین‌خواری‌ها را افشا کردیم. لذا عقیده به یک شیء و التزام به او، التزام به لوازم آن را می‌خواهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان ویترین شفافیت به خود بگیریم اما اقدامات کاریکاتوری انجام دهیم، گفت: بنابراین اصل شفافیت و مراقبت لازم و ضروری است اما نباید باعث عدم انجام و ایفای نقش نمایندگی شود و از ترس عدالت‌خواران طور دیگر رفتار کنیم.

کد خبر 5137996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha