۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶

بر اساس ادعاهای واهی؛

دادگاه بلژیک «اسدالله اسدی» را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد

دادگاه بلژیک «اسدالله اسدی» را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد

دادگاهی در بلژیک در حکمی مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱، دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را بر مبنای اتهامات واهی، به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاهی در بلژیک، امروز پنجشنبه، «اسدالله اسدی» دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، به تحمل بیست سال حبس محکوم کرد.

اسدالله اسدی در حالی محاکمه شد که بازداشت او غیرقانونی و برخلاف قواعد و رویه‌های بین‌المللی و مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است. در عین حال، اطلاعاتی که بر اساس آن دادگاه قرار اتهام صادر و نهایتاً وی را بر همان اساس مجرم تلقی کرد، با استناد به ادعاهای موساد، تحویل طرف اروپایی شده است.

تیرماه ۹۷ بود که رسانه‌های غربی از دستگیری یک دیپلمات ایرانی در آلمان خبر دادند. حجم و گستردگی پوشش این خبر در رسانه‌های مطرح غربی از همان ابتدا نشان می‌داد که طراحی ویژه و چند وجهی از سوی سرویس‌های امنیتی عبری-غربی برای حمله به ایران صورت گرفته است. البته آنها در این عملیات رسانه‌ای تنها نبودند و مانند بسیاری از موضوعات دیگر، رسانه‌های نزدیک به گروهک منافقین و سلطنت طلبان هم در کنارشان مشغول خبرسازی و ضریب دادن به این دستگیری شدند.

کد خبر 5139069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 0
      باید تلاش کنیم منافقین و دیگر گروههای معاند در لیست گروههای تروریستی غرب قرار گیرند تا از کانون های قدرت در غرب اخراج شوند، هر گونه تعامل با غرب باید منتهی به قرار گرفتن منافقین و دیگر گروههای معاند در لیست گروههای تروریستی باشد که به حق هم تروریسم هستند و جنایات بسیاری انجام داده و میدهند
    • علی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      1 3
      اگر بلژیک و به طور کشورهای اروپایی تعهدات بین المللی خود را مطابق حقوق عرفی دیپلماتیک و کنسولی انجام ندهند و دیپلمات ما را سریعا آزاد نکنند ما نیز میتوانیم مقابله به مثل بکنیم، حتی اکر اتهامات نیز درست باشد اصلا دستگیری و محاکمه ایشان بر خلاف حقوق بین الملل و حقوق عرفی دیپلماتیک و کنسولی بوده است
    • ابراهیم IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      3 3
      لعنت بر منافقین واربابانشان
    • جلال IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      3 1
      توطئه کردن ایران هم یک دیپلمات بلزیکی را دستگیر و به 20سال زندان محکوم کند تا دیگر انها جرعت اینکار را دیگر نداشته باشن
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 1
      پس قهرمان مذاکره جناب ظریف کجاست؟؟؟؟
    • حسن IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 0
      لطفا پرونده ایشون را شفاف سازی کنید صرف اعلام کردن واهی که کسی را قانع نمیکنه