۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۳۲

رییس جمعیت هلال احمر کشور:

۷۰۰ هزار نفر داوطلب بالای ۲۹سال با جمعیت هلال احمر همکاری دارند

۷۰۰ هزار نفر داوطلب بالای ۲۹سال با جمعیت هلال احمر همکاری دارند

ری- رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۷۰۰ هزار نفر داوطلب بالای ۲۹سال با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم همتی عصر یکشنبه در آیین تجدید میثاق جمعیت هلال احمر با آرمان های امام راحل که با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، محمد حسین قوسیان دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور، شاهین فتحی رییس جمعیت هلال احمر استان تهران و جمعی از کارکنان و داوطلبان این نهاد در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ایران با توجه به خدمات و توانمندی هایی که ارائه داده در رتبه پنجم جهان قرار گرفته است.

همتی با اشاره به اینکه امام راحل در ایجاد وحدت میان مسلمانان و غیر مسلمانان تفاوتی قائل نبود گفت: هلال احمر نیز با تاصی از رهبر کبیر انقلاب و با توجه به اصول هفت گانه برای کمک رسانی بی طرف عمل می کند.

وی با اشاره به خدمات ارزنده جمعیت هلال احمر بیان داشت: جمعیت هلال احمر امروز دارای ۷۰۰ هزار نفر داوطلب بالای ۲۹ سال است که به همکاری با این سازمان مشغول هستند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور در خصوص تعداد پایگاه های هلال احمر و حوزه های مختلف این سازمان در قبل و بعد از انقلاب گفت: پیش از انقلاب در حوزه دانش آموزی ۲۰ واحد در خرمشهر وجود داشت اما امروز بیش از ۱۰ هزار واحد در کانون های دانش آموزی، طلاب، روستایی، دانشجویی و حوزه های مختلف فعال هستند و همچنین تعداد پایگاه های جمعیت هلال احمر قبلاً به ۵ مورد هم نمی رسید اما هم اکنون بیش از ۵۰۰ پایگاه در سراسر کشور و شعبات بسیاری به صورت مویرگی در تمام کشور داریم که خدمت رسانی می کنند.

وی همچنین به خدمات رسانی این سازمان در کشورهای دیگر در زمان های بحران اشاره کرد و اظهار داشت: هر کجا نیاز به امدادرسانی و کمک بوده این سازمان حاضر شده به عنوان مثال در انفجار بیروت در کمتر از ۲۴ ساعت از بروز انفجار در لبنان حضور یافتیم و بیمارستان صحرایی برپا کردیم.
 

کد خبر 5141583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha