۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷

با حضور تصویری رئیس جمهور؛

واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد/ پسر وزیر اولین واکسن را زد

واکسیناسیون کرونا در کشور آغاز شد/ پسر وزیر اولین واکسن را زد

برنامه واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور، با برگزاری مراسمی در بیمارستان امام خمینی(ره) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ در کشور با ورود اولین محموله واکسن روسی، از روز سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ به شکل نمادین با حضور مجازی رئیس جمهور و همچنین حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز شد.

آن طور که علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان داشته است؛ تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

به گفته وی، اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل ICU که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

رئیسی در خصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹، افزود: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

وزیر بهداشت در ابتدای این مراسم، با اشاره به حمایت‌های رئیس جمهوری، وزارت امور خارجه و سفرای ایران در کشورهای مبدا واکسن، گفت: امروز مفتخریم کار واکسیناسیون را با دستور رئیس جمهوری آغاز کنیم.

وی افزود: امروز این برنامه در ۶۳۵ بیمارستان کشور برای گروه‌های در اولویت آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه محموله‌های دیگری از واکسن به تدریج وارد خواهد شد، ادامه داد: در رابطه با واکسن داخلی هم کارها به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ به مرحله تولید برسد.

اولین دوز از واکسن روسی با تزریق به پارسا نمکی پسر وزیر بهداشت آغاز شد.

کد خبر 5142837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مسعود IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      2 0
      ما از کجا بدونیم واکسن روسی به ایشون تزریق شده؟؟؟؟؟؟
    • ع. نيازمند IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 0
      اقاى دكتر نمكى همچون ساير داروساز ها كه مسئوليت فنى داروخانه هاى كشور را بعهده دارند مورد احترام جامعه هستند فداكارى ايشان كه اولين واكسن به فرزند ايشان تزريق شده ستودنى است ولى مرجع اطمينان مردم به بى خطر بودن واكسن نيستند ادامه دارد
    • ع. نيازمند IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      3 0
      در ادامه ولى انتظار ميرفت شخصيت هاى علمى با تخصص هاى مرتبط با واكسن بجاى اقاى دكتر نمكى با فرزندان خود جلو ميامدند. مراجعى چون دكتر بيگلرى دكتر اسحاقى دكتر جليلى دكتر قانعى و پزشكانى با تخصص بيماريهاى عفونى مثل دكتر محرز
      • مسعود يان IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
        0 0
        احسنت بر مهر نيوز كه اينگونه انتقاد هاى سازنده را منعكس ميكند
    • Fateme IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      0 0
      سلام این همه زحمت میکشید ولی ب نظرم هیج فایده ای نداره وقتی تالارا و مسجدابازه واکسن و ماسک چه کاری رو پیش میبره کی پاسخگوی ایناس؟پنجشنبه ما تالار عقد پسر عموم دعوتیم با اینک هم پسر عموم هم عموم کرونا داشتن بر اساس یه سری مشکلاتم اگ نریم خیلی بد میشه و مجبوریم بریم چرا تالارا و مسجدا رو نمیبندید