۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲

توسط انتشارات ماهور

«۱۲ چهار مضراب برای سنتور» منتشر شد

«۱۲ چهار مضراب برای سنتور» منتشر شد

کتاب «۱۲ چهار مضراب برای سنتور» اثر پژمان طاهری توسط انتشارات ماهور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات موسسه فرهنگی - هنری ماهور کتاب «۱۲ چهار مضراب برای سنتور» اثر پژمان طاهری (به همراه یک لوح فشرده) را به قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر کرده است.

پژمان طاهری اتنوموزیکولوگ و از آهنگسازان سرشناس ایرانی است. از جمله مشهورترین آثار او می‌توان به آلبوم‌های «امیر کبیر» با صدای شهرام ناظری و «سوگواران خموش» با صدای علیرضا قربانی اشاره کرد. به قلم او همچنین کتاب‌های  «آوانگاری آثار سید حسین طاهر زاده و به چارده روایت» و «آوانگاری آثار حبیب سماعی» نیز منتشر شده‌اند.

طاهری درباره قطعات منتشر شده در کتاب «۱۲ چهار مضراب برای سنتور» نوشته است: «چهارمضراب‌های پیشِ رو در حدفاصل سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۸ ساخته شده و ترتیب آنها در این کتاب بر مبنای زمان ساخت آنهاست. اکثر این چهارمضراب‌ها به‌صورت گروهی اجرا یا ضبط شده که شماری از آنها در آلبوم‌هایی مانند امیرکبیر و سوگواران خموش و نیز برنامه‌ «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» منتشر شده و تعدادی دیگر، با وجود ضبط استودیویی، تاکنون انتشار نیافته است.

نت‌نویسی قطعات این کتاب با توجه به اجرای آنها با ساز سنتور صورت گرفته است، بنابراین برای اجرای این قطعات با دیگر سازها یا گروه‌نوازی، تغییرات متناسب با امکانات اجرایی آن سازها اجتناب‌ناپذیر است. پیداست که موسیقی به‌طور کامل و با تمام جزئیات و حالات به خط نت درنمی‌آید، بنابراین هنرجویان، برای اجرای دقیق و صحیح این قطعات، بی‌نیاز از راهنمایی معلمان خود نخواهند بود.»

کد خبر 5145978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha