۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی:

وعده کاهش نرخ تسهیلات پرداختی به گلخانه‌داران عملیاتی نشد

وعده کاهش نرخ تسهیلات پرداختی به گلخانه‌داران عملیاتی نشد

بیرجند- مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: وعده مسئولان بانکی پیرامون کاهش نرخ تسهیلات پرداختی به گلخانه‌داران بعد از سفر به استان عملیاتی نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سورگی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در مهرماه سال ۱۳۹۷ تفاهم نامه‌ای در خصوص هزار هکتار شهرک کشاورزی در خراسان‌جنوبی منعقد شد که روند عملیاتی آن پیگیری می‌شود.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: یکی از محورهای افزایش تولید در بخش کشاورزی تولید در فضای بسته و کشاورزی است و ما در خراسان‌جنوبی به عنوان یک استان کم باران باید بیش از استان‌های پرباران به دنبال کشت گلخانه‌ای باشیم.

سورگی ادامه‌داد: از هزار هکتار، ۷۰۰ هکتار برای شهرک‌های گلخانه‌ای، ۱۰۰ هکتار در شاخص دام و ۱۵۰ هکتار در بحث بارگاه‌های زرشک و ۵۰ هکتار در بحث شیلات در نظر گرفته شده است.

شناسایی هزار و ۷۰۰ هکتار

وی با اشاره به اینکه هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی برای این موضوع شناسایی شده است، گفت: هزار و ۵۱ هکتار نیز تثبیت و کمیسیون ماده دو آن اخذ و مراحل واگذاری آن به شرکت شهرکت‌ها نیز در دست پیگیری است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: ۶۷۰ هکتار از این مساحت در حوزه گلخانه، ۱۶۷ هکتار در حوزه دام و ۱۵۸ هکتار در بحث بارگاه‌های زرشک است.

سورگی بیان‌کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی می‌تواند اراضی را شناسایی و بدون زیر ساخت در صورت تمایل سرمایه‌گذار برای عملیاتی کردن کار واگذار کند.

وی گفت: یکی دیگر از مسیرهایی که شرکت شهرک‌ها برای بحث نهضت گلخانه‌ای پیگیری می‌کند، این است که از منابع مختلف زیرساخت‌های این کار را آماده کند که در پنج شهرستان مطالعات این کار را عملیاتی کرده‌ایم.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این پنج شهرستان با پیمانکاران قرارداد بسته‌ایم و در مرحله اجرای پروژه معابر و گاز این شهرک‌های گلخانه‌ای هستیم ولی زیرساخت‌های پروژه‌های دام هنوز آماده نشده است.

سورگی بیان‌کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بحث تملک و عملیات اجرایی این پروژه‌ها تثبیت شده است به این معنا که با پیمانکار قرارداد بسته شده و یا پرداخت شده است.

احداث دو شهرک بارگاه زرشک در افین و گلندر

وی گفت: در بحث شاخص دام ۶ شهرک را تثبیت کرده‌ایم و مطالعات فاز یک آن نهایی و مطالعات فاز دوی آن نیز تا پایان سال قطعی خواهد شد.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث بارگاه‌های زرشک دو شهرک را شروع کرده‌ایم، اظهار کرد: این دو شهرک در افین و گلندر است.

سورگی گفت: تفاهم نامه نهضت گلخانه‌ای حدود ۵۰ درصد پیشرفت از نظر وضعیت اعتباری داشته است.

وی یادآور شد: مکاتبات مختلفی را برای کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به گلخانه داران تنظیم و آن را پیگیری کردیم و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این زمینه قول مساعد داد ولی متأسفانه بعد از سفر ایشان این موضوع عملیاتی نشد.

پرداخت ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون حدود ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات از خط اعتباری ۴۴۰ میلیاردی کل کشور به متقاضیان در خراسان‌جنوبی پرداخت شده است

سورگی یادآور شد: برنامه‌ریزی ما برای محصولات کشت گلخانه‌ای صادرات آن است چرا هم کشش آن وجود داشته و هم ارزآوری بالایی دارد.

کد خبر 5148478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha