نماینده پارلمان عراق:

نیروهای «ناتو» بدون مجوز پارلمان نمی‌توانند در عراق مستقر شوند

نیروهای «ناتو» بدون مجوز پارلمان نمی‌توانند در عراق مستقر شوند

یک نماینده پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد که هرگونه افزایش شمار نیروهای نظامی ناتو در این کشور باید با مجوز پارلمان صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس الزاملی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق سخنانی را در خصوص افزایش ۸ برابری نیروهای نظامی ناتو در این کشور مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تصریح کرد: هرگونه افزایش نیروهای نظامی خارجی در خاک عراق باید با مجوز پارلمان صورت پذیرد. این بدان معناست که ناتو نمی‌تواند بدون اجازه نمایندگان پارلمان عراق نیروهای خود در این کشور را افزایش دهد.

الزاملی در ادامه یادآور شد: در همین حال، دولت بغداد نیز نمی‌تواند بدون مجوز پارلمان، اجازه استقرار شمار بیشتری از نیروهای ناتو در عراق را بدهد. دولت ملزم است که در این زمینه رضایت پارلمان را جلب کند.

پیشتر نیز «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی گفته بود: اکثریت نیروهای ناتو را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهند. پارلمان عراق بیش از یک سال قبل مصوبه اخراج نظامیان خارجی را تصویب کرد و هرگونه تلاش برای افزایش تعداد این نیروها، نقض مصوبه پارلمان و حاکمیت کشور به شمار می‌رود.

گفتنی است، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) روز پنج شنبه اعلام کرد که شمار نیروهای این ائتلاف در عراق از ۵۰۰ نیرو به چهار هزار نیرو افزایش خواهد یافت. دبیرکل ناتو مدعی شد که دلیل این افزایش هشت برابری نیروهای ناتو در عراق جلوگیری از قدرت‌یابی مجدد داعش در این کشور است.

کد خبر 5152678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha