۱۱ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

برداشت بیش از ۶۵۰ هزار تُن انواع سبزی و صیفی از سطح اراضی لرستان

برداشت بیش از ۶۵۰ هزار تُن انواع سبزی و صیفی از سطح اراضی لرستان

خرم‌آباد- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هر ساله حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد که از این سطح ۶۵۰ تا ۶۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد طهماسبی امروز دوشنبه در سخنانی اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه لرستان هر ساله حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می‌یابد و از این سطح حدود ۶۵۰ تا ۶۷۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

وی در خصوص توسعه کشت صیفی و سبزیجات و افزایش تولید گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب، آبیاری به روش نوار تیپ و میکرو در دستور کار قرار دارد و درجهت تولید محصول سالم، ترویج استفاده از کودهای ریزمغذی از برنامه‌های اصلی و اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان به مشکلات و کاستی‌های فرآوری محصولات زراعی اشاره کرد و گفت: مشکلاتی مانند نبود مکان‌ها و انبارهای فنی و نبود کانتینرهای مخصوص باعث شده که محصولات این بخش به صورت تازه خوری مصرف شود.

طهماسبی در مورد توسعه صنایع تکمیلی و غذایی استان گفت: به دلیل کمبود صنایع تبدیلی در استان این محصولات به صورت خام فروشی مصرف می‌شوند یا اینکه به استان‌های همجوار عرضه می‌شود و از طرفی مقدار کمی از آنها در استان فرآوری می‌شوند لذا از سرمایه گذاران بمنظور سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت به عمل می‌آید.

وی یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان مجوزهای لازم را به سرمایه گذاران اعطا خواهد کرد تا بخشی از مشکلات رفع شود.

کد خبر 5159025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha