۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

دانشگاه ها و حوزه ها برای پیروزی بر جنگ اراده ها تلاش کنند

دانشگاه ها و حوزه ها برای پیروزی بر جنگ اراده ها تلاش کنند

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دانشگاه ها و حوزه ها باید برای رشد علم در جامعه از جان مایه گذاشته و در این جنگ اراده ها پیروزی اسلام را بر کفر جهانی رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی اولین دوره دانشجویان بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با اشاره به آیاتی از قرآن بیان کرد: علم در تعبیر اسلام، امری واجب و اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه جایگاه علم در زندگی انسان از دو بعد نگاه می شود، افزود: در یک بعد، روح انسان بر اساس فطرت به عنوان یک اصل تشنه علم بوده و از جهل رنج می برد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه علم فریضه ای فطری و ارشادی است، اظهار کرد: همانگونه که فرد تشنه به دنبال آب است، انسان سالم هم تشنه علم و دانستن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین در بعد دیگری از علم، انسان به گونه ای خلق شده که بر خلاف سایر حیوانات، نامتناهی بوده و باید مسائل را یاد بگیرد.

وی کسب علم را بهترین عبادت ها دانست و بیان کرد: علم قدرت و سیطره بوده و جامعه ای که از علم تهی است باید ضعیف باشد.

علم ابزار دشمن برای سلطه های جرم شده است

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروزه علم ابزاری برای سلطه های جرم شده است، افزود: برای خنثی کردن این امر اهل ایمان و اسلام باید دشمن را خلع سلاح کنند.

وی تعلیم و تعلم را جهاد در راه خداوند دانست و گفت: بعد از فروپاشی کشور عثمانی و تجزیه کشورهای اسلامی، دشمن علم آموزی مسلمان را به منافع خودشان محدود کرد.

آیت الله عبادی بیان کرد: قالب دشمنی های استکبار علیه جمهوری اسلامی بهانه است چراکه دشمن می داندکه شیوه و سیستم جمهوری اسلامی که بر اساس استقلال است از طریق رشد علمی آنها را سر جایشان می نشاند.

وی با بیان اینکه تمام مسلمانان در نقاط مختلف دنیا می دانند اسلام برای مسلمانان سرفرازی و استقلال می خواهد، افزود: تز جمهوری اسلامی این است که تمام کشورهای اسلامی بر اساس اصول خودشان مستقل شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: تحریم ها، کارشکنی ها و راه انداختن افراد مفسد برای کشتن مسلمانان و تفرقه افکنی برای عقب نگه داشتن جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان از ۴۰ سال گذشته ابتدا به وسیله کمونیسم اشغال شده و سپس به وسیله عناصر غربی به سرکردگی آمریکا مورد هجوم قرار گرفته اند، افزود: این کشور دارای افرادی با استعداد و سخت کوش بوده که طی سال های گذشته مظلوم واقع شده اند.

آیت الله عبادی بیان کرد: منتظر روزی هستیم که کشورهای اسلامی بر اساس اسلام از زیر بار کفار آزاد شوند و برایشان پیشرفت های شایسته ای رقم بخورد.

وی با بیان اینکه کار اروپا و آمریکا تزویر است، اظهار کرد: مردم افغانستان در برابر زور وحدت کلمه را حفظ کرده و شوروی را بیرون کردند اما دشمن مجدد با تزویر وارد شد.

آیت الله عبادی با اشاره به جنایت های دشمن در کشورهای اسلامی به ویژه افغانستان بیان کرد: استکبار هیچ مرز و عرضی در دشمنی ندارد و پایبند عقل، فطرت و قانون نیست.

وی بیان کرد: دانشگاه ها و حوزه ها باید برای رشد علم در جامعه از جان مایه گذاشته و در این جنگ اراده ها پیروزی اسلام را بر کفر جهانی رقم بزنند.

کد خبر 5160895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha