۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵

حناچی:

بسیاری از تجهیزات ایستگاه مترو «دولاب » و «میدان قیام» داخلی است

بسیاری از تجهیزات ایستگاه مترو «دولاب » و «میدان قیام» داخلی است

شهردار تهران گفت: دو ایستگاه مترو «دولاب» و «میدان قیام» با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان احداث شده است و برای اولین بار در شرایط تحریم بسیاری از تجهیزات این ایستگاه‌ها داخلی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی، شهردار تهران صبح امروز در مراسم افتتاح دو ایستگاه متروی دولاب و میدان قیام که با حضور استاندار تهران و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین شهری با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت، گفت: این دو ایستگاه مترو با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان در دو منطقه تاریخی تهران احداث شده است و برای اولین بار در شرایط تحریم بسیاری از تجهیزات این ایستگاه‌ها داخلی است.

وی یا یادآوری اینکه در روزهای پایانی اسفندماه سال جاری قطار ملی با ۸۰ درصد توان داخلی با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد. گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی امسال نسبت به سال ۹۱، ۷۰ درصد کاهش داشته است و هم اکنون به ۸۰۰۰ پروانه رسیده است. در عین حال تخلفات ساختمانی هم ٣٠ درصد کاهش یافته است.

حناچی با اشاره به اوراق مشارکت برای مدیریت شهری گفت: ۷۰۰۰ میلیارد اوراق مشارکت در سال ۹۶ و ۱۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال ۹۷ و ۱۵ هزار میلیارد در سال ۹۸ و در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال منتشر شده است، گفت: همچنین مجوز ۲۴ هزار میلیارد ریال هم برای امسال اخذ شده است.

وی در زمینه مناسب سازی فضای عمومی برای افراد دارای معلولیت گفت: یکی از اقداماتی است که با جدیت دنبال شده همین مناسب سازی فضاهای عمومی است و در این دوره از مدیریت شهری شرط افتتاح پروژه‌ها استاندارد بودن ساختمان پروژه از منظر مناسب سازی است.

شهردار تهران در ادامه به برخی اقدامات دیگر شهردار ی در این دوره از مدیریت شهری پرداخت و گفت: در این دوره از مدیریت شهری ۶۳ میدان میوه تره بار ساخته، ۵۱ میدان بازسازی و نوسازی شده است و تا پایان سال ۱۱ میدان میوه و تره بار دیگر نیز افتتاح خواهد شد که درمجموع تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به ۲۷۲ می‌رسد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح کاپ در تهران، میزان تولید پسماند در شهر از ۷ هزار تن به ۵ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است. در بحث پسماندها همچنین روزانه ۱۰ هزار تن از نخاله‌های ساختمانی به شن و ماسه تبدیل می‌شود. در این زمینه چهل دستگاه خودروی پسماند پزشکی نوسازی و مجهز به دوربین و ردیاب الکترونیکی شده‌اند.

شهردار تهران به افزایش فضاهای سبز در محدوده داخلی شهر تهران اشاره کرد و گفت: با افزایش تعداد و حجم فضاهای سبز، محلات بدون بوستان از ۱۷ محله به ۹ محله کاهش یافته است و همچنین ۱۸ باغ بزرگ تهران در داخل پهنه‌های مسکونی به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع برای تبدیل به بوستان تملک شده است.

وی گفت: در این دوره از مدیریت شهری ۱۲ ایستگاه آتش نشانی ساخته شده و زمان رسیدن تیم آتش نشان به محل حادثه به ۴۳ ثانیه کاهش یافته است و به زودی ۶ ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. در این دوره از مدیریت شهری همچنین ۱۰ ایستگاه باران سنج و ۴ ایستگاه برف سنج در نقاط مختلف شهر تهران نصب شده است.

کد خبر 5161797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha