با صدور یک بیانیه؛

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک فروند موشک بالستیک شد

ائتلاف سعودی مدعی انهدام یک فروند موشک بالستیک شد

ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن مدعی رهگیری و انهدام یک فروند موشک بالستیک شد که به سمت شهر «جازان» شلیک شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ائتلاف متجاوز عربستان سعودی در جنگ یمن روز پنج شنبه مدعی شد که یک فروند موشک بالستیک پرتاب شده به سمت شهر «جازان» را رهگیری و منهدم کرده است.

ائتلاف سعودی همچنین مدعی شد این دومین موشک بالستیکی بود که اخیراً توسط نیروهای انصارالله یمن به سمت شهر بندری «جازان» شلیک شده است.

در واقع حمله دوم چند ساعت پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر پرتاب یک موشک به همان منطقه انجام شد. همزمان، ائتلاف متجاوز سعودی با انتشار یک بیانیه مدعی شد که نیروی هوایی پادشاهی عربستان یک موشک را با موفقیت رهگیری کرده است.

این بیانیه در ادامه ادعاهای واهی خود می‌افزاید که نیروهای انصارالله یمن با بکارگیری موشک‌های بالستیک و پهپادهای حامل مواد منفجره و هدف قرار دادن غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی، عامدانه درصدد تشدید مخاصمات است.

ائتلاف سعودی در این بیانیه همچنین مدعی شد که «این ائتلاف به اجرای تمام شیوه‌های عملیاتی برای حراست از شهروندان و اهداف غیرنظامی مطابق با قوانین بین‌الملل ادامه خواهد داد».

این در حالی است که گزارش‌های رسیده در روز پنج شنبه از حمله توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به محله مسکونی الجمله در شهر صاله واقع در استان تعز یمن خبر می‌دهند؛ حمله‌ای که دو شهید و بیش از ۱۰ زخمی برجای گذاشته است.

گفتنی است که شهر صاله یمن بارها هدف حمله خمپاره‌ای یا توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف سعودی قرار گرفته و اغلب اوقات غیرنظامیان یمنی به ویژه کودکان قربانیان این حملات بوده‌اند.

کد خبر 5161973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha