۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز:

بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز در البرز برگزار می‌شود

بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز در البرز برگزار می‌شود

کرج- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز در این استان همزمان با سراسر کشور در روز ۳۱ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مسعودی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز برگزار شد، از برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز در این استان همزمان با سراسر کشور در روز ۳۱ اردیبهشت ماه به منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ و گرانمایه خیران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه خیران در راستای احداث مدرسه که پیش نیاز داشتن آموزش و پرورشی قوی و پویا و برقراری عدالت آموزشی است، دست ما را می‌گیرند، مطرح کرد: کار اصحاب رسانه که انعکاس اخبار مربوط به نهضت مدرسه سازی که در استان شکل گرفته و اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در این زمینه به مردم است نیز کمتر از کار خیران نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در پاسخ به سوالی در خصوص راه‌های افزایش وصول مشارکت مردمی در نهضت مدرسه سازی بیان کرد: در این زمینه دو موضوع قابل بحث است؛ یکی تقدیر و تجلیل از خیران و دیگری گسترش فرهنگ کار خیر در جامعه که این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید اطلاع رسانی‌های لازم بدین منظور انجام شود.

اجرای طرح شهید عجمیان در بالغ بر ۲۵۰ مدرسه

مسعودی عنوان کرد: خیران با گذشتن از مال خود به ما کمک می‌کنند و خروجی آن مدرسه است؛ همان فضایی که دانش آموزان در آن تحصیل، شادی، ورزش و تفریح کرده و با مشاهده فضا و کلاس‌های جدید در آن احساس آرامش می‌کنند. این موضوع بزرگترین پیغام را برای کسانی دارد که علاقه مند به انجام کار خیر هستند و شاید به این شکل به سمت مدرسه سازی هدایت شوند.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضاهای آموزشی در استان البرز توضیح داد: از تقریباً دو سال و نیم پیش که نهضت مدرسه سازی آغاز شده همواره یکی از تأکیدات استاندار البرز مسؤولیت اجتماعی مشاغل و شهرک‌های صنعتی بزرگ بوده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا این شهرک‌ها در قالب مسؤولیت اجتماعی خود به امر مدرسه سازی کمک کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه مشوق‌هایی نیز بدین منظور در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تابستان سال گذشته طرح شهید عجمیان با فعالیت گروه‌های جهادی در زمینه تعمیرات مدارس و رنگ آمیزی و … در بالغ بر ۲۵۰ مدرسه اجرا شد که امسال اعتبار خوبی برای این طرح در نظر گرفته شده و از کمک خیران نیز استفاده می‌شود.

حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مدارس البرز نیاز به تخریب و بازسازی دارند

مسعودی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل سازمان نوسازی مدارس البرز بخشی از مدارس مقاوم سازی و اعتبارات خوبی بدین منظور جذب شده و با بیان اینکه حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مدارس استان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، اضافه کرد: بزرگترین معضل ما در استان این است که خیر داریم اما زمین مناسب برای ساخت مدرسه نداریم که این موضوع عزم ملی و استانی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه شرایط استان البرز به گونه‌ای است که ساخت مدارس کمتر از ۱۲ کلاسه توجیه ندارد، اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین در این استان، نهادهای متولی مانند بنیاد مسکن، بنیاد جانبازان، بنیاد شهید، شهرداری‌ها و راه و شهرسازی زمین در اختیار دارند که می‌توانند به امر مدرسه سازی اختصاص دهند، فقط کافی است دغدغه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، احداث کنندگان شهرک‌های مسکونی ملزم هستند به ازای ساخت هر ۲۰۰ واحد مسکونی، به تناسب تعداد و سطح زیربنای این واحدها نسبت به احداث و تأمین فضای آموزشی و پرورشی مورد نیاز اقدام کنند که این امر تا حدودی در این استان مغفول واقع شده است.

در حال حرکت به سمت احداث هنرستان هستیم

مسعودی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش البرز در این زمینه نسبت به ۱۸ مورد اقدام قضائی کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهمی که توجه زیادی به آن نمی‌شود، بحث تجهیزات مدارس است که به عنوان یکی از اقدامات پایه‌ای این اداره کل انجام می‌شود. ما مدارسی که احداث می‌شود را همراه با تجهیزات لازم به آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم.

وی بیان کرد: اگر احداث مدرسه‌ای ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد، حدود دو میلیارد تومان تجهیزات برای آن خریداری می‌شود. با توجه به سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر رونق هنرستان‌ها، تا حد ممکن در حال حرکت به سمت احداث هنرستان هستیم. اکنون اقبال دانش آموزان به هنرستان‌ها نیز زیاد شده که از این طریق بسیاری از مشکلات اشتغال نیز حل می‌شود.

کد خبر 6106170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha