۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷

سازندگان شیرازی عروسکهای برگزیده تقدیر شدند

سازندگان شیرازی عروسکهای برگزیده تقدیر شدند

شیراز- از سازندگان شیرازی عروسک‌های برگزیده ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری فارس تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد و دو شیرازی، مقام اول و دوم بخش عروسک را به خود اختصاص دادند.

بر این اساس، وحیده‌سادات موسوی از نشان گیسو و رؤیا منوچهری از مجموعه «پویا و پونه» ظهر سه شنبه با حضور در کانون پرورش فارس و طی مراسمی با حضور سرپرست و مسئولان کانون فارس، هدیه نقدی، لوح تقدیر و تندیس جشنواره ملی جشنواره اسباب‌بازی را دریافت کردند.

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در این مراسم گفت: جشنواره ملی اسباب‌بازی با «شعار آینده را باید ساخت» برگزار شد تا از این صنعت بزرگ و مدرن و صاحبان آثار برتر تجلیل شود.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۸۰ درصد اسباب‌بازی‌ها وارداتی است، افزود: هر چند مخالف ورود اسباب‌بازی‌های جهانی ارزشمند، ایمن و همسو با تربیت ایرانی اسلامی نیستیم اما هدف بسیاری از کشورهای تولیدکننده، منفعت‌طلبی و یا غرض‌ورزی است و همین مهم، لزوم توجه ویژه به صنعت- هنر اسباب‌بازی در کشور را یادآور می‌شود.

سرپرست کانون فارس در ادامه گفت: اسباب‌بازی یکی از ابزار تربیت و پرورش کودک است و تنها برای سرگرمی استفاده نمی‌شود بلکه هدف بزرگ‌تر از تولید اسباب‌بازی، باید غنی کردن اوقات کودکان و نوجوانان باشد تا آن‌ها را از نظر ذهنی به تکاپو وادار کند.

داوران بخش عروسک جشنواره شامل آیدین مهدیزاده، فرزانه بابایی و نیلوفر جلیلوند، لوح تقدیر، تندیس ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه اول برترین عروسک ایرانی را به خاطر کیفیت عالی تولید، طراحی و اصالت ایرانی، نگاه ویژه به استفاده از مواد و عنصر روایت به عروسک‌های «خانواده کلوچه، بزبزقندی و گندم» از نشان «گیسو» اهدا کردند.

همچنین لوح تقدیر جشنواره، نشان اسباب‌بازی برتر ایرانی و جایزه نقدی رتبه دوم این بخش به خاطر آزادی عمل کودک در حین بازی، کیفیت ویژه تولید و قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه، به عروسک «نوزاد» از مجموعه «پویا و پونه» اختصاص یافت.

این جشنواره هر سال در تهران برگزار و از صاحبان آثار برتر تجلیل می‌شد که به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه، به‌صورت مجازی و فرآیندی و در چند مرحله به‌شکل گام به گام برگزار و جوایز برگزیدگان استانی به اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها ارسال شد تا به برگزیدگان اهدا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با هدف تحقق اهداف والای جشنواره از رهگذر کمک به سازماندهی صنعت اسباب‌بازی، توسعه و ترویج کاربردها و کارکردهای بازی و اسباب‌بازی و تقویت ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه اسباب‌بازی برگزار شد.

کد خبر 5165712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha