۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفتگو با مهر:

مجموع کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان سی‌سخت به ۹ میلیارد تومان رسید

مجموع کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان سی‌سخت به ۹ میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: تاکنون مجموع مشارکت‌های مردمی به هموطنان زلزله‌زده سی‌سخت، به رقم ۹ میلیارد تومان رسیده است.

محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برای کمک به زلزله زدگان سی سخت گفت: تاکنون مجموع مشارکت‌های مردمی به هموطنان آسیب دیده از این زلزله به رقم ۹ میلیارد تومان رسیده است.

وی توضیح داد: از این رقم ۲.۵ میلیارد مربوط به کمک‌های نقدی و ۶.۵ میلیارد تومان مربوط به کمک‌های غیرنقدی مردم به آسیب دیدگان زلزله سی سخت است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در خصوص نحوه استفاده از این مبالغ عنوان کرد: بخش زیادی از کمک‌های مردمی صرف توزیع بسته‌های غذایی شده و علاوه بر این نیز برای تأمین و توزیع اقلام غذایی و مورد نیاز در ایام نوروز، از محل کمک‌های مردمی برنامه‌ریزی شده است.

نصیری در خصوص محل هزینه کرد کمک‌های نقدی نیز تصریح کرد: قرار است این ارقام با اولویت بندی و به صورت ویژه برای مرحله بازسازی منازل آسیب‌دیدگان هزینه شود.

وی با بیان اینکه فراخوان سازمان داوطلبان برای جمع‌آوری این کمک‌ها به صورت ملی نبوده است، اظهار کرد: این فراخوان تنها در سطح استان‌ها و به منظور هدایت کمک‌های خیرین انجام شد. با این وجود جمع‌آوری این رقم آن هم با یک فراخوان استانی کار بزرگی است و از تمامی مردم ایران سپاسگزاریم.

نصیری در خصوص برنامه سازمان داوطلبان برای ایام نوروز نیز ابراز داشت: بنا بر اعلام رئیس جمعیت هلال احمر، یکی از مهمترین مأموریت‌های این جمعیت در نوروز امسال حضور در بخش‌های مرزی کشور و ارائه خدمات سلامت برای مقابله با ویروس کرونا است. در این زمینه نیز سازمان داوطلبان مأموریت تأمین نیروی انسانی و حضور داوطلبان در مناطق مرزی را بر عهده دارد.

کد خبر 5166289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha