۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶

عضو هیئت رئیسه مجلس:

مجریان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سوء استفاده می‌کنند

 مجریان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی سوء استفاده می‌کنند

اصفهان- عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: قانون اصل ۴۴ برای بهبود فضای کسب و کار و واگذاری‌ها بسیار موثر است اما متاسفانه مجریان از آن سوء استفاده می‌کنند و به درستی اجرا نشده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: در اجرای اصل ۴۴ مجریان سو استفاده می‌کنند و در واقع درست اجرا نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران در اجرای این اصل مسائلی را ایجاد کردند که گمان می‌شد واگذاری‌ها در اصل ۴۴ ایراد دارد در حالی که قانون مربوط به آن هیچ مشکلی ندارد و تنها در اجرا دچار مشکل شده است.

برخی از ضعف‌های اصل ۴۴ شناسایی شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برخی از ضعف‌های قوانین اصل ۴۴ شناسایی شده است، گفت: به تدریج در قوانین و مراحل دیگر اجرای اصل ۴۴ اصلاحاتی در مجلس دهم و یازدهم انجام شده است که برای نمونه در واگذاری‌ها باید طرفی که به آن واگذار می‌شود اهلیت داشته باشد.

وی ادامه داد: تا کنون اشکالات اصل ۴۴ با تلاش در مجلس به صورت سازوکار قانونی رفع شده اما بازهم شیوه اجرای آن در اختیار مجریان مربوطه است که باید به اجرای صحیح آن پایبند باشند.

حاجی دلیگانی برای بخش دیگری از این قانون که مربوط به بهبود فضای کسب و کار است، گفت: برای مقررات‌زدایی‌های دست و پاگیر کسب و کار و بهبود این فضا باید در کارگروه مربوطه ذیل وزارت اقتصاد به آن پرداخته شود.

کد خبر 5166386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha