۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸

قالیباف:

مشکلات اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی و نگاه به خارج است

مشکلات اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی و نگاه به خارج است

مشهد - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی موجود به دلیل سوء مدیریت، ناکارآمدی و نگاه برخی از مدیران به خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف ظهر جمعه در مراسم یادواره شهدای بدر و خیبر که در مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد، با تبریک عید مبعث و اعیاد پیش رو و تاکید بر لزوم استفاده معنوی از این ایام، گفت: روزی که قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفتیم، تا چند ماه بعد در میدان جنگ حضور داشتیم.

وی افزود: هژمونی آمریکا شکست خورد و حزب بعث نیز نابود شد، اما نام امام (ره) و شهدای ما همچنان پا بر جا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجاهد بودن و مجاهدت کردن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و برای اسلام جنگیدن و اداره کردن کار بسیار سخت و پر چالشی است، گفت: این یک حقیقت و امری طبیعی برای مؤمنین است.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود گفت: شهدا به ما درس دادند که نباید وا داد و میدان جنگ را خالی کرد و ما امام (ره) را تنها نگذاشته‌ایم و مسیر شهدا را رها نکردیم.

محمدباقر قالیباف به نسل جوان گفت: بدون رنج گنج میسر نمی‌شود. هرگز فکر نکنید که انقلاب را تا به امروز راحت به دست آورده‌ایم بلکه بسیار برای آن تلاش کرده‌ایم و خون داده‌ایم.

رئیس مجلس در خصوص مشکلات کشور با بیان اینکه دلیل مشکلات کشور آن کسانی هستند که در کشور مدیریت می‌کنند و باور الهی ندارند، خاطرنشان کرد: امروز در اقتصاد ما نیز چنین افکاری حاکم است و به جای اینکه از نیروهای داخلی خود بهره ببریم به خارجی‌ها و دشمنان خود التماس می‌کنیم و خداوند در پیشرفت و پس رفت همه چیز را به خودمان سپرده است.

وی در ادامه افزود: اگر ما به درستی مدیریت کنیم مشکلات اقتصادی ما حل خواهد شد و باید همه به میدان بیاییم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مرغ هم با بیان اینکه قیمت مرغ نباید از کیلویی ۱۱ هزار تومان بیشتر باشد، گفت: تا تاریخ ۲۷ مهرماه به اندازه ۴.۲ میلیارد دلار در حوزه نهاده‌های کشاورزی پول تخصیص و پرداخت کرده‌ایم اما مشکل در ناکارآمدی است که به دنبال حل مشکلات نیستند.

کد خبر 5167579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      ریشه یابی مشکلات اقتصادی کشور مهم است، اقتصاد یارانه ای و کسری بودجه، عدم توسعه درون زا و وابستگی اقتصادی، اعتبار پایین گذرنامه ایرانی و منزوی بودن مردم ما در تجارت خارجی، نبود ثبات در نرخ تورم و نرخ ارز، خام فروشی و تراز تجاری منفی همه از معضلات اقتصادی کشور هستند راه کار حل این مشکلات چیست؟
    • علی IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      سیستم توزیع ما همتراز با پیشرفت نظام صنعتی در ایران رشد و توسعه نداشته و همچنان بر اساس روش های سنتی و صنفی است، در نظام های صنعتی و فراصنعتی سیستم توزیع استاندارد شده و انبوه در قالب شرکت های چند ملیتی است که به خرید، انبارداری و عرضه مستقیم کالاها به صورت فروشگاهی و اینترنتی مبادرت می ورزند
    • علی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      استفاده از درآمد نفتی برای ایجاد رشد و توسعه اقتصادی در کشور راه گشاست، درآمد ارزی باید صرف پروژه های عمرانی، توسعه ای و زیرساختی شوند و با استفاده از درآمد نفتی از مشاوره و پیمانکار خارجی نیز در اجرای پروژه ها استفاده شود، طراحی پروژه های سودآور دارای توجیح اقتصادی مطابق مزیت های نسبی اهمیت دارد
    • علی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      تحقق اهداف توسعه پایدار در کشور به نحوی که منجر به صرفه جویی در مصارف داخلی نفت و گاز شود ما را قادر میکند تا سهم بیشتری از نفت و گاز تولیدی را به جای مصارف داخلی با ایجاد ارزش افزوده صادر کنیم و درآمد ارزی خوبی کسب کنیم، بخش خصوصی نیز در زنجیره ارزش افزوده باید فعال شود مردم در تولید ثروت سهیم شوند
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 0
      چرا مرغ را 10 هزارتومن نکردی محمد باقر؟!
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      با سلام و خسته نباشید به شما سروران گرامی لطفا به فریاد باز نشسته های تامین اجتماعی برسید به خدا با این حقوق نمی شود زندگی کرد فقط منتظریم تا کی بمیریم و از این همه بی عدالتی راحت بشیم لطفا لطفا پیگیری نمایید ممنون ممنون ممنون ممنون میشم اختلاف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با لشگری و کشوری بین سه م