۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۹

معاون بین الملل دانشگاه به مهر خبر داد؛

آخرین وضعیت راه اندازی واحد دانشگاه آزاد در یمن، عراق و سوریه

آخرین وضعیت راه اندازی واحد دانشگاه آزاد در یمن، عراق و سوریه

معاون امور بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد از راه اندازی واحد دانشگاه آزاد در «یمن» خبر داد.

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت واحدهای برون مرزی و همچنین توسعه این واحدها در سال ۱۴۰۰ گفت: فعال‌ترین واحد برون مرزی دانشگاه آزاد در کابل قرار دارد و معمولاً ۷۰۰-۸۰۰ دانشجو در آنجا تحصیل می‌کنند و ما در راستای توسعه این واحد، قرار است ساختمان مناسبی در آنجا احداث کنیم.

معاون امور بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه واحد آکسفورد، بیروت و امارات در شرایط فعلی کرونایی فعالیتشان محدودتر شده است، گفت: در برنامه جدید خود مد نظر داریم، واحد دانشگاه آزاد اسلامی را در یمن راه اندازی کنیم که هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم و امیدواریم علی رغم شرایط سخت موجود در یمن، این واحد راه اندازی شود.

وی از تلاش برای اخذ مجوز برای راه اندازی واحد دانشگاه آزاد در کشورهای عراق و سوریه خبر داد و گفت: برای احداث این واحدها مشکلاتی وجود دارد؛ مثلاً اینکه قوانین سوریه اجازه نمی‌دهد یک دانشگاه خارجی در آنجا راه اندازی شود و یا کشور عراق مقررات خاصی دارند از جمله اینکه حتماً باید هیأت مؤسس دانشگاه از آقایان عراقی باشد. اما در حال مذاکره هستیم که با تفاهم مجوزهای لازم را کسب کنیم.

بروجردی با اشاره به اینکه اغلب دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد از ۲ همسایه شرقی و غربی یعنی افغانستان و عراق هستند، گفت: دیگر دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد از شهروندان ترکیه، جمهوری آذربایجان، سوریه، لبنان و … هستند.

معاون امور بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از پذیرش حدود ۲۰ هزار دانشجوی بین‌المللی طی ترم‌های مهر و بهمن ۹۹ در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی غیر مقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۴۰۰ درصدی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد گفت: آمار جذب دانشجویان بین المللی غیرمقیم در سال گذشته ۳ هزار و ۹۷۵ نفر بوده که این تعداد در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۹ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است. همچنین جذب دانشجویان بین المللی با احتساب دانشجویان مقیم در سال گذشته ۸ هزار و ۱۳۸ نفر بوده که این عدد در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه جدید این دانشگاه برای راه اندازی رشته‌های علوم پزشکی در واحدهای برون مرزی خبر داد و گفت: رشته‌های موجود در واحدهای برون مرزی اغلب رشته‌های حقوق، مدیریت بازرگانی، علوم انسانی و تعدادی هم رشته گرایش‌های مهندسی است.

کد خبر 5171933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha