۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۳۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سنتی بودن چرخه تأمین و توزیع علت کمبود کالای اساسی در بازار است

سنتی بودن چرخه تأمین و توزیع علت کمبود کالای اساسی در بازار است

رشت- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه زنجیره تأمین و توزیع مناسب در کشور وجود ندارد، گفت: زنجیره فعلی سنتی است و نمی‌توانیم اقلام اساسی را به موقع به دست مردم برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه زنجیره تأمین و توزیع مناسب در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: زنجیره فعلی سنتی است و نمی‌توانیم اقلام اساسی را به موقع به دست مردم برسانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه استفاده از علم روز می‌تواند عیوب زنجیره تأمین و توزیع کالا را برطرف کند، عنوان کرد: نقص قانون در این حوزه نداریم بلکه نقص عملکرد و هدفمندی داریم و باید از تجارب موفق این حوزه بهره ببریم.

وی با بیان اینکه حوزه بسته بندی محصولات در کشور ما ضعیف است، افزود: در علم بازاریابی مهمترین عنصر موفقیت در بازار، بسته بندی است و بسیاری از محصولات کشاورزی با کیفیت داریم که از مشابه خارجی بهتر است اما مشتری پسند ارائه نمی‌شود و تعاونی‌ها و متولیان کشاورزی باید استانداردهایی را تعیین کنند که اجازه ورود محصولات بدون بسته بندی مناسب داده نشود.

مرحبا با اشاره به وضعیت تکمیل راه آهن رشت آستارا، بیان کرد: طبق گفته وزیر راه، حداقل ۴ سال طول می‌کشد که این راه آهن تکمیل شود و تأمین مالی مناسبی برای این پروژه انجام نشده و شریک خارجی به تعهدات خود عمل نکرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه خود تحریمی علت بسیاری از مشکلات است، تصریح کرد: برخی تصمیمات ما باعث شده که تکمیل پروژه‌ها به تعویق بیفتد و از استاندار گیلان انتظار داریم که برای تکمیل پروژه‌ها به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه حضور کامیون‌ها در آستارا فرصت است، ادامه داد: این کامیون‌ها محصولات کشاورزی را به سایر کشورها می‌برد و ارز آوری دارد و باید با رفع مشکلات مربوط به آنها، فرصت سرمایه گذاری را برای شهرستان و استان فراهم کنیم.

نماینده آستارا در مجلس گفت: در گذشته زیرساخت‌های مناسبی در حوزه ورزش نداشتیم و استادیوم آستارا آماده نبود اما هم اکنون با رفع مشکلات و برقراری امکاناتی همچون آب و برق، مسابقات لیگ یک در این استادیوم برگزار می‌شود.

مرحبا با بیان اینکه شهرستان آستارا یک شهرک صنعتی با ۲۲ واحد فعال، ۱۱ واحد در حال ساخت و ساز و ۴ واحد تعطیل دارد، افزود: این آمار رضایت بخش نیست و باید همین واحدهای تعطیل احیا شده و به چرخه تولید برگردند.

کد خبر 5172902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Nm IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      سلام وجای تشکر بالاخره از این مجلس یک حرف حسابی درامد
    • دیده بان IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
      0 0
      مردم دیگه خسته شدن از نظرهای آب دوغ خیاری .یه بچه شیر خوارهم میتونه نظر بده . اطو کشیده های بی علم و عمل کار انجام بدید کار .
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      0 0
      شریک خارجی در مساله راه آهن رشت آستارا واقعا مساله پر اهمیتی است که باید سریع برای نتیجه گیری از آن اقدام کرد !!! آذربایجان تعهد کرده که 500 میلیون دلار هزینه می کند و ایران روی این هزینه حساب باز کرده است که این مسیر را با سرماه گذاری 7000 میلیارد تومانی تکمیل کرده است !!!